{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Historija i himna: Džaba intoniranje himne kada djeca u školama ne izučavaju potpunu istinu o prošlosti

27.8.2016. u 21:35
139
111
Historija i himna: Džaba intoniranje himne kada djeca u školama ne izučavaju potpunu istinu o prošlosti
139
Historija i himna: Džaba intoniranje himne kada djeca u školama ne izučavaju potpunu istinu o prošlosti
Foto: Arhiv/Klix.ba
Predmet historija u KS oštećen je redukcijom časova u osnovnim školama, kao i neadekvatnim nastavnim planom i programom. Uvodi se intoniranje himne, dok se u nastavi daje premalo vremena i prostora za izučavanje historije BiH, naročito one koja se odnosi na posljednji rat.
Ministarstvo obrazovanja, nauke i mladih Kantona Sarajevo uvelo je redukciju časova historije u osnovnim školama, što znači da učenici osmih razreda, u kojima se izučavaju nacionalni pokreti, imaju samo jedan čas sedmično, a nastavnici su u takvom slučaju primorani "projuriti" kroz materiju.

Kanton Sarajevo jedan je od kantona u kojem učenici imaju najmanji broj časova, a cilj ove redukcije bio je olakšavanje učenicima, iako su oni sada 70 posto opterećeniji od sedmog razreda, starog osmogodišnjeg sistema obrazovanja.

"Podržavamo inicijative isticanja zastave i intoniranja himne, ali ako ne budemo imali vremena i prostora da se u nastavi posvetimo stvarima vezanim za ovu državu, njenu historiju, razvijanje patriotizma i ljubavi prema domovini, uzaludno je onda isticanje zastave i intoniranje himne", riječi su Asmira Hasičića, člana izvršnog odbora Udruženja nastavnika historije KS.

Hasičić smatra kako bi deveti razred bio idelano vrijeme za detaljnije izučavanje novije historije BiH, a naročito kada je u pitanju genocid u Srebrenici koji je veoma zapostavljena tema, prije svega zbog politike udžbenika.

Prema njegovom mišljenju, bitno bi bilo posvetiti više vremena upravo nastanku i razvijanju nacionalnih pokreta koji su preduslov za deveti razred, kako bi se kod djece razvila međunacionalna tolerancija i iskoristila ne samo obrazovna, već i odgojna komponenta historije.

Problem postoji, kako kaže, jer se ne uvažava činjenica kako su osnovne škole prije svega odgojne pa tek onda obrazovne ustanove, djeci se nameće isključivo obrazovanje, dok je odgoj u deficitu.

Kako nam je rekao Muamer Tinjak, predsjednik Udruženja direktora sarajevskih osnovnih škola, intoniranje himne u školama nije ništa novo, budući da je ovo ustaljena praksa prilikom prijema prvačića, održavanja svečanosti, manifestacija, kao i obilježavanja značajnih državnih datuma.

"Trebamo djecu učiti da vole državu, poštuju simbole i imaju jedan poseban odnos prema tome", rekao je Tinjak.

Vlada Kantona Sarajevo još uvijek se nije oglasila u vezi s instrukcijama za intoniranje himne BiH na početku školske 2016/2017. godine.

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Anketa
Da li je opravdan zahtjev za povećanje akciza na gorivo kako bi se ubrzala izgradnja autoputa?
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: