Zdravstvo u pandemiji
78

Građani Sarajeva nezadovoljni radom Covid call centara, a evo šta kažu u Domu zdravlja

B. R.
Veliki broj poziva u COVID pozivnom centru u KS (Foto: I. Š./Klix.ba)
Veliki broj poziva u COVID pozivnom centru u KS (Foto: I. Š./Klix.ba)
Po formiranju pozivnog centra Doma zdravlja Kantona Sarajevo, građani tvrde da dugo čekaju odgovor na poziv ili da im se uopće niko ne javlja. Od Doma zdravlja smo zatražili komentar o ovim navodima.

Pojedini građani su svoja neugodna iskustva podijelili i na društvenim mrežama naglasivši da i nakon desetina poziva, pa čak i više od mjesec pozivanja, ne dobijaju odgovor. To se odnosi na COVID pozivni centar, kao i na kontakt brojeve za pacijente koji imaju druge zdravstvene probleme.

Ranije smo objavili i videosnimak koji je dijeljen na društvenim mrežama, a na kojem je vidljiva podignuta telefonska slušalica u ambulanti sarajevske Mjesne zajednice Koševo 2.

Nakon brojnih žalbi građana na društvenim mrežama te nakon pritiska medija, jer mnogi ne mogu da uspostave vezu s ambulantama i svojim ljekarima kako bi dobili terapiju, odlučeno je da bude produžena terapija hroničnim bolesnicima na pola godine.

Reakcija iz Doma zdravlja KS

Glasnogovornik Doma zdravlja KS Arman Šarkić uvjerava da nastoje odgovoriti na brojne pozive. Prema njegovim riječima, ulažu napore i za otklanjanje problema po ovom pitanju.

Za njega je 29.756 poziva na 081/920-333 od 1. marta do 26. marta pokazatelj velikog broja poziva. Pri tome je napomenuo da je u četvrtak bilo samo 1.709 poziva.

Tvrdi da su pozivne centrale tehnički potkapacitirane u odnosu na broj poziva. Istakao je da slični problemi postoje i u razvijenijim državama.

"Mnogo bogatiji i razvijeniji zdravstveni sistemi nisu mogli ovladati ovolikim brojem telefonskih poziva", naveo je Šarkić u izjavi za naš portal.

Potcrtao je da se u COVID ambulantama dnevno bilježi 800 poziva mimo pozivnog centra koji se kontaktira na prethodno spomenuti broj.

"Ostatak Doma zdravlja u prosjeku bilježi 15.000 poziva koji se odnose na usluge za pacijente koji nisu zaraženi koronavirusom. Veliki je pritisak", ukazao je.

Zašto je potrebno mnogo vremena da se uspostavi poziv

Također tvrdi da onda kada ljekari ne mogu odgovoriti na poziv, naknadno se jave.

"U pozivnim centrima se radi savjesno od 7:30 do 20 sata", potcrtao je.

Šarkić je naglasio zašto je potrebno dosta vremena da pacijent uspostavi kontakt sa zdravstvenim radnicima.

"Ovo nisu pozivi koji traju jedan-dva minuta. To nije obični poziv prilikom kojeg se registruje ime i prezime. Ovo je jedna kompletna medicinska anamneza. Kada dobijete ljekara ili medicinsku sestru, uspostavlja se simptomatska slika, propisuju se daljnji koraci. Ljekari i sestre rade jednu trijažu, anamnezu koja traje od 10 do 15 minuta", obrazložio je.

Ukazao je na to da su to vrlo osjetljive stvari koje iziskuju da zdravstveni radnici budu vrlo fokusirani.

Napomenuo je da se nakon poziva dobijeni podaci e-mailom ustupaju za radnu listu ljekara porodične medicine.

"Onda ide dalje postupanje u smislu terapije ili u smislu uputnice za PCR testiranje", dodao je Šarkić.

"Nedostaje radnika"

Ponovio je da se zbog velikog broja poziva tehnički i kadrovski ne može odgovoriti na sve pozive u datom trenutku. Uvjerava da se zdravstveni radnici maksimalno trude.

Zamolio je građane da prilikom kontaktiranja pozivnog centra budu strpljivi iz navedenih razloga.

"Mi nemamo dovoljno kadra. Već godinu traje pandemija koronavirusa. Ljudi su na bolovanju, trenutno je 176 radnika van ustanove, što zbog zaraze, što zbog primarnih kontakata. Ljudi koji su s druge strane telefona odgovaraju nadljudskim naporima", ukazao je.

Apelovao je na građane da poštuju epidemiološke mjere, što je doprinos i očuvanju zdravstvenog sistema.

Ponovio je da niko ne odgovara iz nemara, već zbog toga što su pozivi kontinuirani, međutim to nije u potpunosti tačno s obzirom na to da građani svjedoče i nemarnom i bezobraznom ponašanju u nekim mjestima.