Prava pacijenata
25

Građani pred KCUS-om izrazili nezadovoljstvo zdravstvenim uslugama u cijeloj BiH

Piše: A.Z.
Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba
(Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba)
Drugu godinu zaredom u Sarajevu se obilježava Evropski dan prava pacijenata, a tim povodom Udruženje za razvoj društva "Kap" dijelilo je građanima informativne brošure o njihovim pravima ispred Kliničkog centra Univerziteta u Sarajevu i Opće bolnice "Prim.dr. Abdulah Nakaš". Istaknuto da je prošlogodišnja anketa pokazala da pacijenti u cijeloj BiH nisu zadovoljni zdravstvenim uslugama.

"Opet radimo istu anketu da vidimo da li se išta promijenilo. Samo 20 posto građana prošle godine je izjavilo da je zadovoljno uslugama, što znači da 80 posto njih nije. Zato smo tu da podijelimo brošure 'Moje pravo' ispred dvije najveće zdravstvene institucije u KS, a akcija se dešava i u Mostaru", kazala je Merima Spahić, glasnogovornica Udruženja "Kap".

Cilj akcije je informisati građane o pravima koja imaju i uputiti ih kako trebaju reagovati kada adekvatna zdravstvena njega izostane. Spahić ističe da je važno da građani shvate da su oni ti koji finansiraju zdravstveni sistem.

"Na godišnjem nivou u FBiH za zdravstvo se izdvaja milijarda i 700 miliona KM, a danas pojedine institucije nemaju zavoje, gaze i tablete, ljekari nemaju rukavice, što su banalne situacije za koje nema objašnjenja. Često se susrećemo s pacijentima koji kažu da su se verbalno sukobili s medicinskim osobljem i smatraju da su na taj način ispunili dužnost, a to nije tačno. Prigovor se ulaže pismenim putem u dva primjerka, jedan se nosi na protokol institucije, a drugi pacijent treba da zadrži kao dokaz da je predao prigovor. Prigovor se podnosi u roku od osam dana od trenutka kada pacijent smatra da su njegova prava narušena. Mora dobiti odgovor u roku od 15 dana, ako ga ne dobije onda se s dokumentom koji ima može obratiti nadležnim institucijama. Bez toga je sve samo rekla-kazala", ističe Spahić.

Dodaje da su liste čekanja za određene preglede najveći problem s kojim se pacijenti susreću, a u zakonu je navedeno da pacijent može biti stavljen na listu čekanja samo iz razumnih razloga i na razumno vrijeme i da to ne znači da onkološki pacijent treba šest mjeseci čekati na magnetnu rezonancu ili CT.

Pojedini građani su svoje nezadovoljstvo zdravstvenim uslugama izrazili i prije anketiranja.

"Kod nas su ljekari po kvalitetu ispod evropskog prosjeka, prije su bili bolji, imali smo razne stručnjake koji su bili svjetski priznati, bili smo i više nego zadovoljni. Humanost je bila mnogo veća, a Hipokratova zakletva je stvarno sprovođena u djelo. Danas više prava imamo na papiru, nego u praksi", kazao je jedan građanin.