BiH
41

Goražde korak bliže rješenju cestovnog povezivanja sa Sarajevom

Piše: E. A.
Emir Oković (Foto: Klix.ba)
Emir Oković (Foto: Klix.ba)
Aktivnosti oko cestovnog povezivanja Goražda sa glavnim gradom BIH intenzivirane su u prošloj godini.

Vladu BPK Goražde je u tom pravcu motivirala činjenica da je putna komunikacija kojom se planira bolje povezivanje Goražda i Sarajeva uvrštena u okvirnu strategiju transporta BIH pa su posljednjim odlukama koje prate i konkretna finansijska podrška FBIH, pokazali da se namjeravaju ozbiljno uhvatiti u koštac sa jednim od ključnih problema bržeg razvoja ovog dijela BiH.

To je prema svim parametrima loša putna uvezanost sa središtem države i zapadnoevropskim tržištem prema kojem je u najvećoj mjeri orijentisana privreda u BPK Goražde. Tako je usvojeno i niz značajnih odluka, među kojima i ona koja se tiče izrade investiciono-tehničke dokumentacije za realizaciju projekta cestovnog povezivanja Goražda sa pravcem 3 SEETO mreže Sarajevo – Vardište – Faza I.

"Idejno rješenje je došlo u onom trenutku kada je ta ideja uvrštena u okvirnu Strategiju transporta BiH i u dokument koji je uradila Vlada FBiH. Prethodno smo dobili saglasnost Federalnog ministrastva transporta da možemo ići u izradu investiciono-tehničke dokumentacije. S obzirom na to da su Kanton Sarajevo i Federalno ministarstvo za izbjegla i raseljena lica finansijski podržali taj dio, ovu priču dižemo na jedan veći nivo", izjavio je Emir Oković, premijer BPK Goražde.

Cestovno povezivanje planirano je pravcem 3 SEETO mreže Sarajevo-Vardište, čime bi se saobraćajna veza između Goražda i Sarajeva nalazila na pravcu brze ceste, a što bi predstavljalo i konačno rješenje razvoja saobraćajne mreže u ovom dijelu BiH i regiona.

U prvoj fazi će se definisati izrada idejnog i glavnog projekta trase i objekata na regionalnoj cesti u dužini od približno 13,8 kilometara sa tunelom Hranjen, čime bi se saobraćajna veza između Goražda i Sarajeva nalazila u rangu Brze ceste. Slične aktivnosti u okruženju daju okvirnu cifru prema kojoj bi za bolje cestovno povezivanje Goražda i Sarajeva trebalo izdvojiti oko 100 miliona maraka.

Prema najavama, aktivnosti koje slijede vezane su za provedbu postupka javnih nabavki, odabir izvođača, pribavljanje svih saglasnosti i odluka s težnjom da svi nivoi vlasti budu uključeni u smislu finansiranja i nastavka daljih aktivnosti.

"U strategijama postoji određena dinamika realizacije ovog projekta, a mnogo aktivnosti će zavisiti i od nas, naših daljih dogovaranja, s težnjom da se ova priča privede kraju", kaže Oković.