BiH
57

Gluhić: Povezivanjem Sarajeva i Beograda preko Tuzle koristi bi imala cijela BiH

Piše: A. K.
Mirsad Gluhić (Foto: Klix.ba)
Mirsad Gluhić (Foto: Klix.ba)
Pred Bosnom i Hercegovinom i Srbijom je nekoliko izuzetno važnih infrastrukturnih projekata, a povezivanje Sarajeva i Beograda modernim autoputem jedan je od onih koji trenutno plijeni najveću pažnju javnosti.

Postoji osam potencijalnih ruta kojima bi mogao prolaziti autoput, a jedna od njih spaja dva privredno najaktivnija kantona, odnosno Sarajevski i Tuzlanski kanton, kao i Brčko distrikt te Republiku Srpsku.

Ova bh. ruta obuhvata Sarajevo, Žepče, Tuzlu, Brčko i Bijeljinu, a prema riječima ministra trgovine, turizma i saobraćaja u Vladi TK Mirsada Gluhića, realizacija ovakvog idejnog rješenja dovela bi do ostvarivanja višestruke koristi.

Zakonodavna i izvršna vlast TK, kao i predstavnici u višim nivoima vlasti sa područja ovog kantona trenutno su najzainteresovaniji za ovu rutu, s obzirom da bi realizacija iste dovela do značajnog razvoja najmnogoljudnijeg kantona u Federaciji BiH.

Stoljetni projekat za TK

Gluhić kaže da bi ovo zapravo predstavljao stoljetni projekat za TK, jer bi se njegovom realizacijom pokrenula kompletna privreda ovog kraja.

"Gradnja moderne saobraćajnice neminovno bi dovela do aktiviranja svih privrednih resursa sa kojima raspolaže BiH, odnosno TK. Došlo bi se do aktiviranja građevinske operative kroz potrošnju građevinskog materijala, misleći na kamen, pijesak i cement koje posjeduje TK. Došlo bi i do angažovanja velikog broja građevinskih radnika, metalske industrije te drugih primarnih, sekundarnih i tercijalnih grana privrede koje bi u znatnoj mjeri generisale brži privredni razvoj TK i regije u cjelini", kazao je za Klix.ba Gluhić.

Prolaskom moderne saobraćajnice kroz TK kompletna BiH bi imala i bolje preduslove za saradnju sa ostalim regionalnim centrima zbog pozicije, uloge i strateškog položaja Međunarodnog aerodroma Tuzla koji bi upravo zahvaljujući ovom projektu mogao da doživi potpunu ekspanziju, a postao bi i bitna poveznica između naše i susjednih zemalja.

Prilika i za veći izvoz

Govoreći dalje o prednostima po TK, Gluhić ističe da bi svakako došlo i do povećanja izvoza iz ovog kantona u susjednu Srbiju.

Mirsad Gluhić (Foto: Klix.ba)
Mirsad Gluhić (Foto: Klix.ba)

"Također, imali bismo i bržu komunikaciju. Ne bi se putovalo, naprimjer tri sata, nego bi za to izdvajali duplo manje vremena. To je jedna velika prednost za ekonomski razvoj, ali i ostvarivanje određenih ušteda", smatra on.

U cijeloj ovoj priči naš sagovornik napominje da ne treba zaboraviti ulogu i značaj jedine međunarodne luke u našoj zemlji - Luke Brčko kao i mogućnosti intermodalnog transporta u budućnosti.

Ono što može biti limitirajući faktor, odnosno uslov kojeg treba da se pridržava naša zemlja je postojeća prostorno-planska dokumentacija Srbije, jer se buduća trasa saobraćajnice mora priključiti na mrežu puteva koji se nalaze u prostornoj dokumentaciji susjedne države.

Inače, BiH i Srbija su nedavno kroz zajedničko pismo upućeno turskom ministru za ekonomiju Nihatu Zajbekčiju iskazale veliku zainteresiranost za izgradnju moderne saobraćajnice Sarajevo-Beograd.

Konačna odluka o trasi autoputa trebala bi biti donijeta nakon sastanka sa investitorom u Turskoj koji bi uskoro trebao biti održan.

"Lično smatram da nije realno očekivati da izgradnja moderne saobraćajnice počne u ovoj godini. Smatram i da će nadležni organi u BiH učiniti sve da se pribavi neophodna dokumentacija te da gradnja počne u najbržem mogućem roku. U tom smislu naše ministarstvo nudi usluge u punom kapacitetu", dodaje Gluhić.

Prema preliminarnim analizama, izgradnja autoputa Sarajevo - Beograd bi trebala koštati blizu 830 miliona eura.