{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Edin Pita: Ključno je raditi u najboljem interesu djeteta

F
23.7.2016. u 09:25
14
5
Edin Pita: Ključno je raditi u najboljem interesu djeteta
14
Edin Pita: Ključno je raditi u najboljem interesu djeteta
Edin Pita (Foto: FENA)
Škola za srednje stručno obrazovanje i radno osposobljavanje u Sarajevu obrazuje i radno osposobljava učenike od 15 do 21 godine za manje složena zanimanja, a cilj je da ih osposobe da samostalno rade i žive od svog rada.
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
Nastavni planovi i programi prilagođeni su svakom učeniku, a omogućavaju im stjecanje prvog, drugog i trećeg stepena stručne spreme. Takve programe mogu pratiti učenici za koje su programi drugih škola iz nekog razloga neadekvatni ili preteški, kao i učenici s poteškoćama u razvoju.

Direktor Škole Edin Pita izjavio je za Fenu da je stručni tim te škole vođen idejom da svako dijete ima pravo na obrazovanje, a društvo mu mora osigurati adekvatan oblik školovanja te da rade na unapređenju nastavnih programa i prilagođavanju mogućnostima učenika. U tome imaju podršku resornog kantonalnog ministarstva, a ove godine su im tako unaprijeđena dva programa rada, a odobrena su i dva nova programa.

"Od nove školske godine učenici će imati mogućnost da se školuju za zanimanje reklamni grafičar, trećeg stepena složenosti", kazao je Pita.

Tu će se učenici educirati za poslove koji se odnose na pripremu za štampu raznih vrsta materijala (kalendari, vizitkarte, časopisi...).

U četvrtom razredu određeni broj učenika (koji to mogu) rade i fotografije koje samostalno obrađuju i tu dolazi do izražaja njihova kreativnost, a vrhunac njihovog školovanja je videozapis. Naravno, neki od učenika postižu bolje rezultate, a neki slabije.

Direktor Pita kaže da ova škola učenicima omogućava odgoj, obrazovanja i radno osposobljavanje na specifičan način. Učenici su raspoređeni u mala odjeljenja, sa po osam do 12 učenika, a stručnjaci raznih profila nastoje nadomjestiti ono što im nedostaje i kroz praktični rad ih osposobiti za samostalan život.

U školi rade i četiri defektologa koji predaju opće obrazovne predmete, a i članovi su stručnih timova i bitni su (zajedno s pedagogom i socijalnim radnikom kojeg povremeno angažiraju) za procjene sposobnosti učenika.

"Po standardima imamo pravo i na stalno angažiranje psihologa i socijalnog radnika, ali to nadoknađujemo tako što putem Zavoda za zapošljavanje KS-a dobijemo pripravnike te struke. Socijalni radnik nam je najvažniji i bilo bi dobro da je stalno angažiran", kaže direktor.

Naglašava da i nakon završetka školovanja prate životni put učenika. Mnogi od njih aktivni su u nevladinim organizacijama, ali kao i većina mladih ljudi u ovoj državi do posla dolaze teško. Školski tim radi i na bazi podataka učenika koji su završili školovanje, u svrhu preporuke potencijalnim poslodavcima zainteresiranim za njihov povremeni ili stalni angažman kao pomoćnih radnika. Nastoje učenike zadržati u radnom odnosu u nekoj od firmi gdje imaju praktičnu nastavu tokom školovanja.

"Većina naših učenika pokazali su se na radnom mjestu kao odgovorni i vrijedni. Bitno je samo pronaći vrstu posla koju oni mogu raditi, a i okruženje treba da ih prihvati na pravi način. Zasad je desetak privatnih i društvenih preduzeća i ustanova iskazalo interesovanje za takvu vrstu suradnje koja bi se realizirala uz pomoć stručnjaka škol", kaže Pita.

Između ostalih, škola surađuje i s preduzećem "Park" gdje se sezonski zapošljavaju učenici, a s projektima apliciraju i kod Fonda za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom. Kod Zavoda sa zapošljavanje KS-a aplicirali su, zajedno s Centrom "Vladimir Nazor", za zapošljavanje tri svršena srednjoškolca koji bi, u suradnji s KJKP Park bili angažirani na uređenju školskog dvorišta u školi koju su završili, ali i u još tri škole na području te lokalne zajednice.

Bivši učenik Škole za srednje stručno obrazovanje i radno osposobljavanje B.A. zaposlen je, putem Fonda za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom, u toj školi na godinu dana. Bio je učenik generacija, a sad je sretan što mu je pružena prilika da radi, zaradi, ali i to što je dio tog kolektiva.

Škola radi po planu i programu za djecu s onesposobljenjem koji sadrži 15 zanimanja. Najviše zainteresiranih je za smjer kuhar, atraktivna su i zanimanja moler, pomoćni dekorater, reklamni grafičar, a učenicima je zanimljivo i zanimanje knjigovezac jer imaju suvremeno opremljenu radionicu u kojoj štampaju brošure i časopise za vlastite potrebe. Štampaju i skripte po kojima učenici rade jer nemaju adekvatnih udžbenika za sve nastavne predmete.

"Naši nastavnici napisali su skripte koje su usklađene s nastavnim planom i programom, a nastale su na osnovu iskustva rada s djecom. Za pet godina štampali smo 16 skripti za nastavne predmete u toj školi", priča on.

U novu školsku godinu upisano je 17 učenika u prvi razred, a do kraja augusta trebalo bi da ih bude još desetak. U toj školi česti su i prepisi iz drugih škola u slučaju kad učenici, iz nekog razloga, ne mogu pratiti redovnu nastavu.

Za upis u školu nije obavezno rješenje o kategorizaciji, a stručni tim škole procjenjuje sposobnosti učenika i predlaže adekvatan oblik školovanja (zanimanje i stepen naobrazbe).

Iz iskustva znaju, kaže direktor, da je ne insistiranje na rješenju o kategorizaciji bitno zbog čega učenikom te škole mogu postati i oni koji jednostavno samo trebaju podršku poput onih koji su neuspješni u školi zbog nedostatka radnih navika ili zbog nesređene situacije u obitelji. Tako je od 92 učenika koji su u u prošloj školskoj godini pohađali nastavu njih 38 bilo bez jednog ili oba roditelja, a u toj školi su i djeca iz domova za nezbrinutu djecu, ali i romska djeca.

Direktor ističe da stručni tim te škole radi i na podizanju samopouzdanja kod te djece, a potiču ih i da nastave školovanje. Tako nekoliko njih, koji imaju slabu motoriku (ali intelektualno su sposobni) namjerava upisati i fakultet ove godine.

"Za fakultet je potrebno završiti četvrti stepen, a kod nas je najviši treći. Zato s resornim ministarstvom radimo na iznalaženju načina da bi se to omogućilo onima koji to žele. Nema mnogo takve djece, ali i zbog nekolicine njih vrijedi se potruditi", kaže Pita.

Također naglašava važnost suradnje s roditeljima i dodaje da za procjenu sposobnosti njihove djece ipak treba da bude odlučujuće mišljenje struke. Precizira da stručni tim te škole ima dobru suradnju s redovnim srednjim školama u procesu inkluzije, u okviru čega daju stručno mišljenje i realnu preporuku šta je najbolje za dijete. Potom je na roditeljima da donesu konačnu odluku.

"Djeca i roditelji imaju pravo birati zanimanje, ali je važno da se struka pita i da roditelji vjeruju stručnim osobama kad oni procjenjuju šta je to najbolje za dijete", ističe u razgovoru za Fenu direktor Edin Pita.

Rukovodstvo ove škole polaže mnogo pažnje i u vannastavne aktivnosti učenika. One su rasnovrsne, a sport je učenicima te škole najinteresantniji i tu postižu najbolje rezultate. Treba spomenuti uspjehe na međunarodnom takmičenju u Belgiji 2014. i Los Anđelosu 2015., a sportaši te škole osvojili su srebrene i brončane medalje. A na kraju kalendarske godine, na svečanosti dodjeljuju zahvalnice i biraju sportistu godine. Tom prilikom učenici i gosti se časte specijalitetima iz školske kuhinje koje pripremaju učenici - budući kuhari.

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: