Analiza predizborne kampanje
273

DP, NS i PDP su stranke koje imaju najkonkretnija obećanja

Piše: E. G.
(Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba)
Preliminarni rezultati monitoringa prvih deset dana predizborne kampanje za lokalne oktobarske izbore, koji je provela Asocijacija alumni centra za interdisciplinarne postdiplomske studije (ACIPS), pokazali su da su Demokratska partija, Naša stranka i Partija demokratskog progresa najkonkretniji u obraćanju biračima.

ACIPS je ovim monitoringom obuhvatio 15 stranaka, a prvi rezultati pojedinih partija pokazuju da su one ili njihovi kandidati do 16. septembra putem medija dali ukupno 1705 izjava. Procentualno, od tog broja je relevantno njih 51 posto, što znači da su to bile izjave koje se tiču tema vezanih za lokalnu zajednicu, dok je 49 posto nerelevantno. Od broja relevantnih izjava njih 14 posto su konkretne i u njima kandidati govore šta tačno namjeravaju napraviti ukoliko budu izabrani, dok je nekonkretnih 37 posto.

"Ovo je prvi put da imamo situaciju da je broj relevantnih tema veći od nerelevantnih. To nije bio slučaj na prethodnim izborima. Teme koje dominiraju su razvojne politike i izgradnja lokalne infrastrukture, dok o ekologiji govore vrlo malo ili gotovo nikako. Na začelju je i zdravstvo. Iako je još nezahvalno raditi poređenje sa monitoringom sa prethodnih izbora, može se već sada reći da se bilježi blagi trend porasta relevantnih tema o kojima stranke govore", rekao je Goran Tirak, jedan od istraživača ACIPS-a.

U ACIPS-u napominju da su ovo preliminarni rezultati pojedinih stranaka i da će 4. oktobra izaći sa novim, koji će vjerovatno biti i potpuniji.

Konkretni pojedinačni podaci za svaku praćenu stranku izgledaju ovako:

Hrvatska demokratska zajednica (HDZ) u prvih deset dana je imala ukupno 87 izjava, od kojih je čak 59 posto nerelevantno. Od relevantnih tema samo pet posto je konkretnih. Teme o kojima ova stranka govori su u većini slučajeva politika razvoja i lokalna infrastruktura, dok ruralni razvoj i zdravstvo uopće ne spominju.

Demokratski narodni savez (DNS) od 142 izjave u medijima, ima 54 posto nerelevantnih, a 46 relevantnih, dok je konkretnih 13 posto. Kod njih također dominira politika razvoja i infrastruktura, dok se ekologija nikako ne spominje.

Demokratska partija (DP) čiji je predsjednik Dragan Čavić kandidat za načelnika Banje Luke ima čak 72 posto relevantnih izjava, a njih 27 posto je konkretnih. Teme o kojima najviše govore su infrastruktura, kao i kod ostalih stranaka, te siromaštvo i nezaposlenost.

Naša stranka (NS) od 39 analiziranih izjava ima 61 posto relevantnih, a 23 posto su konkretne. Kod njih dominiraju obećanja da će se baviti pitanjima rješavanja problema mladih i obrazovanja, dok su selo i ruralni razvoj, zdravstvo i nezaposlenost teme o kojima ne govore.

Narodna stranka Radom za boljitak (NSRzB) ima 44 posto nerelevantnih izjava i 56 posto relevantnih. Od toga je samo četiri posto konkretno. NSRzB se u dosadašjoj kampanji bavi, odnosno govori samo o dvije teme, a to su lokalna infrastruktura i nezaposlenost.

Partija demokratskog progresa (PDP) u 174 analizirane izjave ima 60 posto relevantnih, a od toga 20 posto konkretnih. Kod njih dominira lokalna infrastruktura, dok i o ostalim oblastima govore ravnomjerno, ali nešto manje.

Stranka za Bosnu i Hercegovinu (SBiH) u svojim istupima u medijima je imala 52 posto izjava koje su relevantne i u kojima se govori konkretno o lokalnoj zajednici, dok je nerelevantno 48 posto. Konkretnih tema je 14 posto. SBiH najviše obećava i govori o lokalnoj infrastrukturi, dok nisu zanemarene ni ostale teme važne za lokalnu zajednicu, ali se o njima govorilo nešto manje.

Savez za bolju budućnost (SBB) ima čak 64 posto tema u izjavama kroz medije koje nisu relevantne, odnosno ne tiču se lokalne zajednice i predstojećih izbora. Od 36 posto relevantnih tema samo deset posto je konkretno. Ova stranka u dosadašnjoj predizbornoj kampanji se uopće nije bavila, odnosno nije davala prijedloge za rješavanje pitanja siromaštva i socijalnih pitanja.

Stranka demokratske akcije (SDA) u broju analiziranih izjava ima 45 posto nerelevantnih, dok je 55 posto relevantno, od toga je 18 posto konkretno. Ova stranka je također najviše govorila o izgradnji lokalne infrastrukture, a dotiču se i pitanja mladih, obrazovanja i nezaposlenosti, dok zdravstvo nisu spominjali.

Socijaldemokratska partija BiH (SDP) je do sada imala jednak broj relevantnih i nerelevantnih tema tokom svojih medijskih istupa. Kod njih također dominira izgradnja lokalne infrastrukture, dok zaštitu okoliša nisu spominjali.

Savez nezavisnih socijaldemokrata (SNSD), čini se, ima najviše istupa u medijima kroz koje je praćena kampanja stranaka, njih ukupno 364. Od ovog broja 56 posto je nerelevantno, odnosno nema veze sa lokalnom zajednicom i predstojećim izborima, dok je u 44 posto relevantno, a konkretno ih je samo 11 posto.

Srpska demokratstka stranka (SDS) ima 58 posto relevantnih izjava vezanih za lokalnu zajednicu, 42 posto je nerelevantno. Od broja relevantnih 19 posto je konkretno. Kod ove stranke također dominira izgradnja lokalne infrastrukture.