{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


SDA i SDP imaju najveći rejting, SNSD i SBB najviše potrošili na oglašavanje

4.10.2012. u 16:38
123
84
SDA i SDP imaju najveći rejting, SNSD i SBB najviše potrošili na oglašavanje
123
SDA i SDP imaju najveći rejting, SNSD i SBB najviše potrošili na oglašavanje
Foto: Arhiv/Klix.ba
Agencija Ipsos je od periodu od 12. do 30. septembra provela ispitivanje javnog mnijenja u Bosni i Hercegovini.
Istraživanje je provedeno metodom ličnog intervjua u domaćinstvu ispitanika. Za stranačke preferencije korištena je metoda tajnog izjašnjavanja. Istraživanje je sprovedeno na reprezentativnom uzorku građana BIH sa 18 i više godina veličine 1969 ispitanika.

Visok postotak neopredjeljenih glasača

Prema posljednjem istraživanju BHBarometar koje je agencija Ipsos provela u Bosni i Hercegovini u drugoj polovini septembra 2012. godine, nešto više od polovine ispitanika će sigurno izaći na predstojeće lokalne izbore (55,8%). Nešto manji odaziv na izbore može se očekivati u dobnoj skupini od 18 do 24 godine (45%) nego u ostalim dobnim skupinama.

U istraživanju rađenom u drugoj polovici predizborne kampanje za naredne lokalne izbore primjetan je jako visok postotak neopredjeljenih glasača (20,3%), značajno veći nego u istim istraživanjima koje je Ipsos radio u zadnjih godinu dana.

Prema analizi rejtinga političkih stranaka koja je rađena na sigurnim glasačima, najveći rejting na razini Bosne i Hercegovine imaju SDA (14,5%), SDP (13,7%), SNSD (9,1%), SDS (7,2%), SBB BiH (5,9%) i HDZ BIH (4,8%).

Federacija BIH

Bhbarometar se provodi u nekoliko valova godišnje te je u ovom valu istraživanja po prvi put nakon Općih izbora 2010 godine rejting SDP-a u Federaciji BIH pao ispod 30%, odnosno na 21%. Još je u julu ove godine SDP imao podršku 30% građana Federacije BIH. U odnosu na istraživanja rađena početkom i krajem 2011 godine, rejting SBB BIH se povećao sa 5% na 9%.

Stranke čiji se rejting duži vremenski period ne mijenja značajno, u posljednjem istraživanju imaju sljedeću podršku birača: HDZ BIH 7%, Stranka za BIH 5%, A-SDA 4%. HDZ 1990, Narodna stranka radom za boljitak, Stranka penzionera imaju po 2% podrške, dok su sa po 1% podrške Naša stranka, SDU, BPS i DNZ. U Federaciji BIH je nešto manji udio neopredjeljenih glasača (17%) u odnosu na prosjek na razini Bosne i Hercegovine.

Republika Srpska

U Republici Srpskoj je veći broj neopredjeljenih glasača nego na razini Bosne i Hercegovine, njih 26%. SNSD ima podršku 25% glasača, SDS 21%, DNS 7%, PDP 6% te Socijalistička partija 4%. Po 2% podrške imaju Srpska radikalna stranka RS-a i Demokratska partija – Dragan Čavić.

SNSD je u novembru 2011 godine i martu 2012 godine imao rejting 44% odnosno 43% da bi prvi put nakon Općih izbora 2010. u julu rejting ove stranke pao na 36%, te u ovom istraživanju iz septembra na 25%.

Potrošnja na oglašavanje

Putem kontinuiranog istraživanja MEDIApuls, kojim se prati čitanost štampe, slušanost radija i posjećenost web portala, te potrošnja na oglašavanje u štampanim medijima, u septembru 2012 godine (1.09.-30.09.), ukupno su političke stranke potrošile 93.838,45 KM, od čega najveći udio u oglašavanju imaju SNSD (44,9%), SBB BIH (19,1%), SDP (17,9%) te NS Radom za boljitak (6,05%).

Analiza pokazuje da se relativno mali broj stranaka, njih 12, odlučio reklamirati klasičnim, plaćenim oglasima u štampanim medijima.

Izračun vrijednosti potrošnje na oglašavanje se vrši na temelju "rate card" metode (bruto vrijednost, bez uračunatih popusta).

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Anketa
Da li je opravdan zahtjev za povećanje akciza na gorivo kako bi se ubrzala izgradnja autoputa?
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: