Nadmudrivanje na relaciji premijer - resorni ministar u Kantonu Sarajevo, školski odbor - ministar u Istočnom Sarajevu, ministar - direktor u Kantonu 10 rezultira dramatičnim posljedicama po nastavni proces, a odgoj i obrazovanje djece, te zadovoljstvo učenika, roditelja i prosvjetnih radnika gurnut i su u drugi plan, primjećuju iz CCI-a.
S druge strane, već pet godina u Tuzlanskom kantonu (TK), a od ove godine i u Bosansko-podrinjskom kantonu, zakonom je propisano da direktore osnovnih škola biraju roditelji i uposlenici, na neposrednim izborima, tajnim izjašnjavanjem. Dosadašnja praksa u TK je pokazala da je ovo najbolji način depolitizacije, profesionalizacije i demokratizacije, pri čemu su sve strane zadovoljne. Prvo, zadovoljni su roditelji i uposlenici, jer konačno učestvuju u donošenju odluka i izboru direktora koji su i komeptentni i zadovoljavaju njihova očekivanja, a imaju mehanizme kontinuiranog traženja odgovornosti od školskog menadžmenta; zatim školski odbori koji više nizu filijale političkih stranaka i ne trpe pritisak za sprovođenje stranačkih politika; nakon toga, pedagoški zavodi koji daju garanciju na stručnost kandidata u izbornoj utrci bez da se, kao što je to bio slučaj ranije ili u drugim djelovima BiH i danas, njihovo mišljnje ne uzima za relevantno; i na kraju ministarstva koja odgovornost konačno mogu podjeliti sa svim pobrojanim akterima, roditelje maksimalno uključiti u odgojno-obrazovni proces i rasterećeni politizacije energiju usmjeriti u druge, korisnije svrhe.
CCI stoga apeluje na ministre obrazovanja u našoj zemlji, premijere i druge političke aktere, da, shodno zavidnim uspjesima koje je opisani model izbora direktora polučio u TK, a uskoro i u BPK, te shodno podršci koju neposrednom izboru direktora od strane roditelja i uposlenika daju sva vijeća roditelja u BiH, strukovni sindikati, stručne ustanove, itd, konačno prestanu zatvarati oči pred problemima i hitno pokrenu inicijative za nova zakonska rješenja koja će zanačajno umanjiti probleme, a onima zbog kojih obrazovni sistem postoji – učenicima, roditeljima i nastavnicima, omogućiti viši nivo zadovoljstva, uključenosti, ali i odgovornosti.