"Kako objašnjavate da većina učenika piše samo slova ćirilićnog pisma i da li je uopće shvatljivo i prihvatljivo da većina djece govori ekavicom?", pitanje je resornom ministru RS-a.
Da li je, pita Čolić ministra prosvjete u RS, uopće upoznat sa činjenicama o neprihvatljivom pedagoškom pristupu nastavnika koji su učili ove učenike, o pedagoškom pristupu učenicima u njihovom iskazivanju osnovnih i elementarnih potreba, ili da bude jasnija, o "pristupu“ u kojem su zatekli naše učenike, pune straha i ubijenog samopuzdanja pri iznošenju osnovnih i dječijih mišljenja.
"Imate li i jednu kvalitetnu analizu o postignutim rezultatima u učenju i učešću ovih učenika u redovnom nastavnom procesu, kada i kako ste učenike iz Konjević Polja pripremali za učešće u bilo kakvim vannastavnim aktivnostima i koliko im je to uopće bilo dozvoljeno...?", navela je Čolić u pisanom reagiranju.
Odgovore na ova pitanja, naglasila je, znaju i učenici, i njihovi roditelji, ali i profesori, oni koji su u četiri prethodna mjeseca protekle nastavne godine bili uz ovu djecu, profesori koji su uspjeli da učenici iz Konjević Polja savladaju sve prepreke s kojima su se susretala ova djeca i profesori, koji će to i dalje nastaviti.
Navela je i da su za njih "centri moći“, koje Mutabdžija spominje, znanje, poštivanje osnovnih ljudskih prava, struka, bolje sutra i naravno uvažavanje svega što je drugačije, a isto.
"Na kraju, napravite kvalitetnu eksternu evaluaciju postignuća učenika u Novoj Kasabi i učenika u svim školama u Republici Srpskoj i tada ćete znati šta je maksimum. Ukoliko Vam je za ovu evaluaciju potrebno stručno mišljenje i pomoć, slobodno nam se obratite, mi smo Vam na raspolaganju, u ime pravičnog odgoja i obrazovanja, u ime ukidanja diskriminacije i u ime pobjede znanja, koje nema alternativu", zaključila je mr.sci. Nihada Čolić, koordinatorica instruktivne nastave u Novoj Kasabi.