BiH
94

Čolić: Ono što je za Mutabdžiju maksimum za nastavnike nije čak ni minimum

FENA
Koordinatorica instruktivne nastave u Novoj Kasabi mr.sci. Nihada Čolić, reagirala je na izjavu ministra prosvjete i kulture Republike Srpske Gorana Mutabdžije, da je učenicima iz Konjević Polja i Vrbanjaca "ponuđen maksimum“, te postavila nekoliko pitanja.
Čolić pita Mutabdžiju da li je maksimum, o kojem govori, da učenici u trećem razredu osnovne škole nisu usvojili grafičku strukturu nijednog pisma, te da li je maksimum, da većina učenika nisu usvojili osnovne matematičke operacije, pa čak ni one koje se savladavaju automatizmom.

"Kako objašnjavate da većina učenika piše samo slova ćirilićnog pisma i da li je uopće shvatljivo i prihvatljivo da većina djece govori ekavicom?", pitanje je resornom ministru RS-a.

Da li je, pita Čolić ministra prosvjete u RS, uopće upoznat sa činjenicama o neprihvatljivom pedagoškom pristupu nastavnika koji su učili ove učenike, o pedagoškom pristupu učenicima u njihovom iskazivanju osnovnih i elementarnih potreba, ili da bude jasnija, o "pristupu“ u kojem su zatekli naše učenike, pune straha i ubijenog samopuzdanja pri iznošenju osnovnih i dječijih mišljenja.

"Imate li i jednu kvalitetnu analizu o postignutim rezultatima u učenju i učešću ovih učenika u redovnom nastavnom procesu, kada i kako ste učenike iz Konjević Polja pripremali za učešće u bilo kakvim vannastavnim aktivnostima i koliko im je to uopće bilo dozvoljeno...?", navela je Čolić u pisanom reagiranju.

Odgovore na ova pitanja, naglasila je, znaju i učenici, i njihovi roditelji, ali i profesori, oni koji su u četiri prethodna mjeseca protekle nastavne godine bili uz ovu djecu, profesori koji su uspjeli da učenici iz Konjević Polja savladaju sve prepreke s kojima su se susretala ova djeca i profesori, koji će to i dalje nastaviti.

"I to sve do momenta, kada Vi, ministre Mutabdžija ne budete određivali šta je maksimum, jer očito da je Vaš maksimum ono što nama, prosvjetnim radnicima koji smo se zakleli da ne rušimo Konvenciju o pravima djeteta, nije čak ni minimum, istakla je Čolić.

Navela je i da su za njih "centri moći“, koje Mutabdžija spominje, znanje, poštivanje osnovnih ljudskih prava, struka, bolje sutra i naravno uvažavanje svega što je drugačije, a isto.

"Na kraju, napravite kvalitetnu eksternu evaluaciju postignuća učenika u Novoj Kasabi i učenika u svim školama u Republici Srpskoj i tada ćete znati šta je maksimum. Ukoliko Vam je za ovu evaluaciju potrebno stručno mišljenje i pomoć, slobodno nam se obratite, mi smo Vam na raspolaganju, u ime pravičnog odgoja i obrazovanja, u ime ukidanja diskriminacije i u ime pobjede znanja, koje nema alternativu", zaključila je mr.sci. Nihada Čolić, koordinatorica instruktivne nastave u Novoj Kasabi.