Podnositelj zahtjeva je mišljenja da se ovaj spor odnosi na bitne osobine ustavopravnog sustava FBiH, ustavnost i zakonitost rada federalnog ministra, čije djelovanje čini opravdanim zaključak o formalnopravnoj nezakonitosti postupka kontrole zakonitosti korištenja prava iz oblasti braniteljsko-invalidske zaštite.
Naime, 16 revizorskih timova za kontrolu, koliko ih je formirano rješenjem federalnog ministra za pitanja branitelja i invalida domovinskog rata, kontinurano i svakodnevno izdaju naloge temeljem kojih Federalno ministarstvo za pitanja branitelja i invalida domovinskog rata ukida prava stečena temeljem propisa iz članka 1. Zakona o provođenju kontrole zakonitosti korištenja prava iz oblasti braniteljsko-invalidske zaštite neuvjetovano činjenicom da nadzor i kontrola rada tih revizorskih timova nije osigurana nakon što je temeljem Odluke predsjednika FBiH od 11. travnja 2012. godine raspušten Tim za koordinaciju koji planira i kontrolira provođenje revizije branitelja.