BiH
51

Branković: Neznanje je dovelo do toga da talgo vozovi do danas ne funkcionišu

Piše: S. H.
Nedžad Branković (Foto: Arhiv/Klix.ba)
Nedžad Branković (Foto: Arhiv/Klix.ba)
Talgo vozovi, odnosno talgo garniture koje su Željeznice FBiH (ŽFBiH) kupile od španskog proizvođača još 2006. godine nikada nisu stavljene u funkciju i čekaju neka bolja vremena. Iz ŽFBiH ističu kako je problem održavanje vozova, što bi na godišnjem nivou iznosilo blizu pet miliona KM.

Željeznice Federacije BiH su kupile devet putničkih garnitura talgo vozova sa ukupno 81 vagonom, i to pet garnitura dnevnog i četiri garniture noćnog voza.

Cijena uopće nije bila mala, jer vozovi su koštali blizu 67,6 miliona eura, a vagoni su kupljeni u mandatu bivšeg predsjednika Uprave ŽFBiH Narcisa Džumhura.

Iako je prošlo gotovo pet godina otkako su talgo garniture isporučene Željeznicama FBiH, do danas ne postoje nikakve naznake da će savremeniji vozovi saobraćati bh. prugama.

Kupovina talgo garnitura je izvršena kada je premijer FBiH bio Nedžad Branković, koji je za Klix.ba istakao kako su uslovi za njihovo stavljanje u funkciju odavno ispunjeni i da su razlog neiskorištenosti vozova nemar i neznanje.

"To je bio jedan od najvećih razvojnih projekata Željeznica FBiH. Mi smo tada bili jedina zemlja u regiji koja je zadovoljavala uslove kreditiranja, a riječ je o koncesionom kreditu, koji se na kraju trebao otpisati ili prepraviti u određenu pretpristupnu pomoć. Ti vozovi su isporučeni kada sam ja već otišao iz Vlade, ali mi je žao što nisu stavljeni u promet, jer je završena homologacija tih vozila. Ja mislim da je tu više neznanja i nedobronamjernosti da se oni stave u promet. Smatram da i danas ima rješenja da oni budu u prometu i da služe svojoj svrsi te pokažu drugo lice FBiH", rekao je Branković.

To su jedine putničke garniture koje imamo za međunarodni promet i koje BiH trebaju povezati s evropskim željezničkim centrima.

Branković ističe da je odnos prema tom projektu imao i političkih konotacija, što je u kombinaciji s neznanjem dovelo do toga da ti vozovi do danas nisu u funkciji.

"Neznalice govore da talgo vozovi kada su kupljeni nisu mogli biti stavljeni u funkciju iz tehničkih razloga. Testiranja su obavljena i nije bilo tehničkih prepreka. Oni koji su govorili da oni ne odgovaraju našim prugama nisu upravu. Samo mogu reći da je nevjerovatna šteta što se talgo vozovi ne stavljaju u funkciju.

Kontaktirali smo i Upravu Željeznica FBiH gdje su istakli da talgo garniture još uvijek nisu uvedene u saobraćaj zbog niza nepovoljnih okolnosti kojima su proteklih godina izložene ŽFBiH.

"Prije svega, tehnički i komercijalni uslovi za uvođenje ovih vozova nisu ispunjeni, odnosno, nije definirano na koji bi se način osigurala sredstva za njihovo održavanje. Prema proračunima, uvođenje Talgo garnitura u saobraćaj koštalo bi blizu pet miliona KM na godišnjem nivou, a ŽFBiH nisu u mogućnosti same finansirati taj trošak. Samo uz podršku Vlade FBiH i Federalno ministarstvo prometa i komunikacija moguće je uvesti ove vozove u saobraćaj", rečeno je za Klix.ba iz Željeznica FBiH.