{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Bh. političari i društvene mreže: Komunikacija s građanima samo kad im trebaju glasovi

6.8.2015. u 07:53
71
67
Bh. političari i društvene mreže: Komunikacija s građanima samo kad im trebaju glasovi
71
Bh. političari i društvene mreže: Komunikacija s građanima samo kad im trebaju glasovi
Političari u Bosni i Hercegovini u posljednje vrijeme sve intenzivnije koriste društvenu mrežu Twitter i to je činjenica koju kao fenomen ne trebamo zanemariti. No, društvene mreže i političari su u fokus bh. javnosti prije neki dan dospjele zbog svađe pojedinih političara, a vezano za Zakon o radu.
“Facebook kao primarnu popularnu mrežu političari koriste kako bi se promovisali i došli do širokih narodnih masa sa posebnim akcentom na period od mjesec dana pred izbore, dok poslije utihnu i potpuno se distanciraju od naroda i komunikacije općenito, što ne čudi jer se nakon kampanje bh. političarke i političari većinom bave svojim interesima. S druge strane, Twitter postaje samo forma koju su ispunili jer im je neko u bazi ili agenciji koja je usko povezana sa stranačkim liderom rekao kako je 'cool' imati Twitter nalog”, kaže za Klix.ba Tarik Kapetanović, PR u agenciji PR.pa.

Kao primjere političara koji redovno komuniciraju s građanima preko društvenih mreža Kapetanović navodi Damira Marjanovića, Mersihu Slipićević, Peđu Kojovića, Mirzu Ustamujića, Damira Mašića...

Društvene mreže su dio jednog velikog metamedija koji zovemo internetom i potpuno su javne i dostupne svima. Dok Facebook ima neka ograničenja i podešavanja privatnosti, Twitter baš i nema takve specifikacije, a posebno je zanimljiv novinarima i urednicima jer se informacije šire brzo te se lako biraju potencijalni izvori informacije, što omogućava direktan upliv u život pojedinaca na društvenim mrežama.

Postoje li pravila ponašanja na društvenim mrežama?



“Pravila ponašanja postoje i moram reći da su identična kako za analognu, tj. realnu komunikaciju, tako i za digitalnu komunikaciju. Bonton na internetu nas uči da sugovornika ne ostavimo bez odgovora duže od pola sata, te da se ne svađamo, ne psujemo i ne sukobljavamo na društvenim mrežama. Razlog za to je jednostavan, društvene mreže sve pamte i sve se arhivira, tako da političari koji jednom naprave takav komunikacijski gaf moraju biti spremni na trajne posljedice u daljem političkom životu. Oni koji to ne znaju ili namjerno komuniciraju neprikladne sadržaje, psuju, vrijeđaju ili čak ignoriraju poruke pojedinaca su jednako neodgojeni, beozobrazni i bahati i u realnom životu, što mora biti značajna poruka glasačima koji prate, osluškuju i gledaju”, kaže Kapetanović.

U posljednje vrijeme političari, posebno u svijetu, najčešće sa građanima komuniciraju preko Twittera.

Tarik Kapetanović
Tarik Kapetanović


“Kada bismo poredili evropske političare i naše političarke i političare iz regiona rekao bih da su ovi prvi odavno prepoznali dobre strane Twittera. Kod nas u BiH je Twitter zajednica iznimno mala, govori se o 50.000 Twitter profila od kojih mnogi nisu aktivni, ali iako mala naša Twitter zajednica jeste i iznimno utjecajna te možda zbog malog broja korisnika u odnosu na broj stanovnika pomalo zaostajemo. Postoji značajna razlika i u mentalitetu pa i komunikaciji, pa tako vidite da ministri eurozone odmah informiraju svjetsku javnost o ishodima iscrpljujućih pregovora, dok kod nas na Twitteru svađe privlače pažnju javnosti i tradicionalnih medija”, kaže Kapetanović.

Prikupljanje političkih poena



Prepucavanje i svađa preko Twittera sve je češći fenomen u regiji, a najupečatljivija je nedavna svađa Aleksandra Vučića i Edija Rame koji su svoje prepucavanje, prije svega, iskoristili za sakupljanje političkih bodova na domaćem terenu.

U slučaju BiH prva veća “Twitter bitka” ovih dana se vodila između Emira Suljagića, Hamdije Lipovače, Peđe Kojovića, Danisa Tanovića...

“Jasno i otvoreno moram reći da su ovi pojedinci odavno pretjerali ne samo u digitalnom prostoru nego i u realnom prostoru. Nažalost neki od njih značajnim brojem političkih saopćenja sa vrlo lošim vokabularom te iznimno lošom i krajnje huškačkom retorikom, koja je najčešće bez ikakvog činjeničnog pokrića, a drugi potpunim odsustvom komunikacije ili bolje reći potpuno usmjerenom komunikacijom u periodu i vremenu kada njima to treba. Twitter sukob koji se desio je samo kulminacija realne komunikacije koja se sa skrivenom svrhom prikupljanja glasova i ponovnog prikupljanja izgubljenih simpatija, preselila na Twitter. Tome u prilog svjedoči i činjenica da su se akteri mogli posvađati putem direktnih poruka, daleko od očiju javnosti, jer svi učesnici komunikacije i dalje prate jedini druge i nesmetano mogu razmjenjivati privatne poruke”, navodi Kapetanović.

On dodaje i da kod nas još uvijek ne postoji osjećaj odgovornosti koji bi naveo potencijalnog političara da zbog konkretnog slučaja, a posebno loše i neprikladne komunikacije na društvenim mrežama, podnese ostavku ili da ga njegovo stranačko rukovodstvo na bilo koji način osudi.

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Anketa
Da li je opravdan zahtjev za povećanje akciza na gorivo kako bi se ubrzala izgradnja autoputa?
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: