Nogomet
61

IFFHS: Real najbolji klub svijeta, niti jedan bh. tim među 500 rangiranih

Anadolija
Foto: AFP
Foto: AFP
Real Madrid je najbolji klub na svijetu u 2014. godini u rangiranju Međunarodnog instituta za fudbalsku historiju i statistiku (IFFHS), dok  među 500 najboljih nema niti jednog tima iz Bosne i Hercegovine.

Kraljevski klub je osvojio rekordan broj bodova (381) čime je oborio rekord od kako IFFHS vrši godišnju analizu planetarnih ekipa. Do 2014. godine najbolji rezultat imao je Juventus 1993., kada je godinu završio sa 372 poena.

Inače, IFFHS svake godine bodovanje vrši na osnovu utakmica u svim takmičenjima u periodu od 1. januara do 31. decembra, te na osnovu rezultata u zavisnosti i od kvaliteta liga i kupova.

"Real je do rekordnog broja bodova stigao zahvaljujući titulama pobjednika Lige evropskih prvaka, Svjetskog klupskog prvenstva, UEFA Super kupa, Kupa kralja Španije“, pojasnili su iz Međunarodnog instituta za fudbalsku historiju i statistiku.     Drugi najbolji klub svijeta u 2014. godini prema IFFHS-u je Bayern sa 276 bodova. U TOP 10 slijede Atletico Madrid 267 poena, Barcelona 251, Atletico Nacional (Kolumbija) 249, Juventus 245, Arsenal 233, Napoli 233, River Plate i Salzburg po 228.

Među 100 najuspješnijih su klubovi iz 42 zemlje, od je njih 67 iz članica UEFA. Najviše je španskh i argentinskih po sedam, brazilskih, engleskih, njemačkih i italijanskih po šest, te francuskih pet.  

Najbolje rangirani klub iz regije Zapadnog Balkana u 2014. je Rijeka na odličnom 38. mjestu sa 168 bodova. Dinamo Zagreb i Maribor dijele 45. poziciju sa po 160 poena. Beogradski Partizan je 75. (140 bodova), Split je na 170. mjestu (97), Koper je 228. (84), Čukarički 273. (76), Hajduk 283. (75), Rabotnički Skoplje 314. (69,5), Vojvodina 382. (63), te Budućnost Podgorica 483. (54).  

Poput regionalnog kraha bh. klubova, na globalnom planu očajno loše plasirani su velikani poput Manchester Uniteda, koji je tek 128. sa 115 bodova, Milana 159. sa 102., dok je  Werder iz Bremena tek 462. sa 56, piše Anadolu Agency.