Pretrpio 51G
0

Verstappen je imao sreće: Bolid Formule 1 se prošle godine zbog iste siline udarca prepolovio

E. B.
Vozač Red Bulla Max Verstappen je imao mnogo sreće prilikom udarca u zaštitnu ogradu na Velikoj nagradi Velike Britanije.
Verstappen se nakon sudara sa Lewisom Hamiltonom u prvom krugu na Silverstoneu u krivini Copse zabio u zaštitnu ogradu pri brzini od 180 km/h.

No, ono što je mnogo bitnije je silina udarca zbog koje se bolid zaustavio prilikom kontakta sa ogradom.

"Silina Verstappenovog udarca je bila 51G. Hvala Bogu pa je uspio ustati i odšetati. Svi smo odahnuli kada smo vidjeli da je dobro", rekao je šef ekipe Red Bulla Christian Horner.

[TWITTER]1416763681401155587[/TWITTER]

G je sila ubrzanja zemljine teže koja iznosi 9,81 m/s², a vozači Formule 1 prilikom prolaska kroz krivine mogu doživjeti i pet puta veću zbog čega moraju biti fizički izuzetno spremni.

Dakle, Verstappen je prilikom udarca u zid izdržao pritisak čak 51 puta jači od osobe koja mirno stoji na Zemlji, odnosno deset puta veći nego dok prolazi kroz najbržu krivinu na stazi.

Max je odlično prošao kada se zna da je identičnih 51G doživio Romain Grosjean prošle godine u Bahreinu kada se njegov bolid od te siline udara prepolovio i zapalio. Srećom, Francuz je prošao samo sa opeklinama.

Verstappenova i Grosjeanova havarija su ipak različite u tome što je Romain prošle godine udario u zaštitnu ogradu koja je bila samo nekoliko metara od staze, dok je Max imao sreću da uspori zahvaljujući šljunku pored staze.

Verstappen bi mogao propustiti Veliku nagradu Mađarske 1. augusta ukoliko doktori procijene da je to neophodno za njegovo zdravlje.

Grosjean, sasvim razumljivo, zbog opekotina nije mogao voziti narednu utrku, dok se posljednji sličan incident desio 2016. godine kada je Fernando Alonso imao 46G udes u Australiji zbog kojeg je morao propustiti narednu utrku.