Formula 1
3

Nesreća Julesa Bianchia je podsjetila da je Formula 1 i dalje veoma opasan sport

Klix.ba
Iako je prošlo 20 godina od pogibije Ayrtona Senne i Rolanda Ratzenbergera, Formula 1 je uprkos napretku u sigurnosti i dalje izuzetno opasan sport. Pokazala je to jučerašnja nesreća na utrci za Veliku nagradu Japana, u kojoj je teško povrijeđen vozač Jules Bianchi.

Jedan od onih koji su kompetentni za ovu temu svakako je Niki Lauda, trostrukis vjetski šampion u Formuli 1, koji je preživio tešku nesreću na stazi Nurburgring 1976. godine, kada je njegov bolid zahvatio požar.

"Utrke su opasne. Naviknuti smo na to, ali se onda dogode ovakve nesreće koje nas iznenade", rekao je Lauda.

Nažalost, nesreća Bianchija je podsjednik na ono što se često zaboravi. Formula 1 se čini sigurnim sportom, vidjeli smo mnoštvo sudara u kojim vozači nisu bili povrijeđeni. Primjer je nesreća Roberta Kubice u Montrealu prije sedam godina, kada je udario u zid pri brzini od 320 km/h, nakon čega je mirno izašao iz bolida sa tek nekoliko modrica.

Mark Webber je doživio nesreću 2010. godine u Valenciji, kada se njegov bolid prevrnuo u zraku i udario u barijeru. Tada je vozač pri izlasku iz bolida bacio volan i pješke otišao u boks.

Činjenica je da je sport mnogo sigurniji za razliku od prije 20 godina, kada su poginuli Senna i Ratzenberger. Napravljen je veliki napredak, tako da se smrtni slučajevi ne očekuju. No, uprkos sigurnosnim mjerama, utrke su po svojoj prirodi opasan sport u kojem je rizik moguće smanjiti, ali ne i potpuno eliminisati. Primjer je Bianchijeva nesreća, koji je izvukao deblji kraj.

U utrkama gdje se koriste vozila s otvorenim kokpitom uvijek postoji velika opasnost. Godine 2009. je Bianchijev prijatelj Felipe Massa imao tešku nesreću. Na utrci u Mađarskoj je točak sa bolida Rubensa Barichella otpao i pogodio Massu, koji je zadobio frakture lobanje. Takva nesreća se nije mogla predvidjeti, kao ni Bianchijeva. Šanse da Adrian Sutil izleti sa staze u istom zavoju kao i Bianchi te da se vozilo za podizanje bolida nađe na vozačevoj putanji veoma su male. Ipak, FIA mora naučiti lekciju.

Prije godinu dana je tokom priprema za VN Japana u hotelskoj sobi pronađena mrtva Maria de Villota, testna vozačica Marussije. Ustanovljeno je da djelomično uzrok njene smrti nesreća koju je doživjela tokom tesitirana na stazi Duxford Aerodrom 2012. godine.

Utrke bolidima sa otvorenim kokpitom nose veliki rizik za povrede glave, što je Bianchi doživio jućer. Zadobio je teške povrede glave, zbog čega je operisan i nalazi se na intenzivnoj njezi.