Formula 1, VN Indije
0

Felipe Massa starta iz boksa?

Totalsport
Felipe Massa (Foto: AP)
Felipe Massa (Foto: AP)
Brazilac u Ferrariju Felipe Massa se iz nekoliko razloga našao u vijestima koje dolaze sa staze kraj New Delhija na kojoj se ovog vikenda vozi utrka Svjetskog prvenstva Formule 1 za VN Indije.

Najzanimljivija priča, osim one da je bio jako brz na treninzima u petak i one da je izletio na treningu i završio u ogradi, jest ona o "lepršavom" prednjem krilu na bolidu Ferrarija. Naime, na bolidima Masse i Alonsa se dešava da na kraju svake duge ravnine prednja krila vibriraju i dotiču asfalt te se mogu vidjeti iskre koje pršte oko bolida.

U Ferrariju su priznali da je korištenje tih krila na zadnjim utrkama eksperiment i da su ukupno donijeli tri vrste novih krila za svoje bolide. U ekipi su svjesni da pomiču granice fleksibilnosti krila, uz poštivanje odredaba Svjetske automobilističke federacije (FIA).

Ali krilo koje je bilo na bolidu Felipea Masse u jučerašnjem trećem slobodnom treningu iznanadilo je i sam tim Ferrarija svojim neobičnim ponašanjem, pa su stoga odlučili poslati to krilo natrag na testiranje u FIA-u.

U drugom dijelu treninga to "problematično" krilo zamijenjeno je po izgledu istim krilom koje se, bar na televizijskom prijenosu, nije treslo ni približno kao ono prvo. S tim krilom je Massa nastupio u kvalifikacijama ali je zbog pucanja ovjesa izletio i oštetio prednje krilo.

Pod "Parc Fermeom" (vrijeme između kvalifikacija i utrke kada ekipe na bolidima smiju raditi samo dopuštene preinake i podešavanja) prema pravilima, ekipe smiju zamijeniti slomljene ili neispravne dijelove samo sličnima ili istima uz dopuštenje FIA-e. Stoga, ako bi na Felipeov bolid bilo stavljeno "starije" krilo, on bi morao startati iz boksa zbog toga jer bolid mora startati u utrku s dijelovima s kojima je postavio najbolje vrijeme u kvalifikacijama.

Alternativa startu iz boksa je postavljanje problematičnog, "lepršavog" prednjeg krila što otvara dva pitanja. Nakon što su odbacili to krilo, a zbog pravila ne smiju preći na stariju specifikaciju krila, koliko je u tom slučaju pametno pustiti Massu s definitivno "ne dobrim" krilom u utrku? A sljedeće pitanje je kako će to krilo izdržati utrku i hoće li doći do oštećenja u utrci?

Massa priznaje da u Ferrariju razmišljaju o obje mogućnosti:

"Krilo se ponaša čudno, ali testiramo i analiziramo sve. Ako ga odlučimo koristiti, tada će takva odluka biti donešena zbog toga što je to krilo sigurno za utrku".

O svom izlijetanju na jučerašnjim kvalifikacijama Brazilac je izjavio:

"To je brzi zavoj u kojem prvo imate niski rubnjak na koji naiđete, a potom naletite na visoki rubnjak koji izgleda kao kobasica. Tu bolid ima veliki potisak na stazu (downforce) i sile na ovjesu su jako velike. Ako u tom trenutku udarite u rubnjak možete oštetiti ovjes. Točno to se i meni dogodilo. Nisam išao previše na rubnjak, ali ovjes nije izdržao. To bi mogao biti problem u utrci".