Jeftiniji i izdržljiviji
13

Velšani koriste reciklirane pelene za asfaltiranje puteva

D. B.
U Velsu je asfaltirana cesta za koju je korištena mješavina čiji su dio i reciklirane dječije pelene.

Riječ je o putu A487 u Lianarthu, koji je asfaltiran korištenjem reciliranih pelena istopljenih u mješavinu za asfalt. Projekt je realizovan i uz pomoć roditelja, koji su pelene ostavljali u specijalnu kantu. Te pelene su skupljane i transportovane u lokalnu kompaniju gdje su očišćene i reciklirane. a rezultat je velika količina plastičnog peleta spremnog da se ponovo koristi.

Poznato je da je rastopljena plastika veoma ljepljiva, jer je njen hemijski sastav veoma sličan bitumenu te se ponaša na isti način kada se zagrije. Miješanje plastičnog peleta s vrućim katranom i šljunkom se dobija mješavina potrebna za asfaltiranje puteva, a u tom slučaju se koristi manje bitumena koji mijenjaju tone plastičnog otpada.

Ovo su zaista sjajne vijesti, jer upravo plastični otpad izaziva katastrofu u svijetu, a na ovaj način se ipak dalje koristi. Indija već decenijama gradi puteve pomoću reciklirane plastile, a dosad su asfaltirane hiljade kilometara gradskih ulica i autoputeva upravo korištenjem tona reciklirane plastike.

Standardna mješavina za asfaltiranje treba 10 tona bitumena za svaki kilometar ceste, no zahvaljujući upotrebi reciklirane plastike dovoljno je devet tona bitumena na kilometar puta, dok se koristi jedna tona plastike. Na taj način se smanjuju troškovi izgradnje puteva, a i koristi se neželjena plastika.

Putevi napravljeni pomoću polimera se nalaze i u Kanadi, jer polimeri sprečavaju pucanje tokom zime. Plastificirani bitumen ima veću tačku topljenja od standardnog, tako da se upotrebljava na Bliskom istoku. Također, stvara se i manja buka na ovakvim putevima pa se u tu svrhu koristi i u SAD-u.

Ovakvi putevi su značajno izdržljiviji, a primjer je put u Chennaiju koji je presvučen plastificiranim bitumenom 2002. godine. Od tada njime prolaze automobili i kamioni, bilo je i poplava, no put je u savršenom stanju. Također, u Chennaiju su temperature visoke mjesecima tako da se put "prži" već dva desetljeća, ali i dalje nema nijednu pukotinu, a pogotovo ne rupu.

Velšani godišnje iskoriste 140 miliona pelena, a one bi mogle biti iskorištene za unapređenje saobraćajne infrastrukture u cijelom svijetu.