Digitalni Barbie modeli
80

Umjetna inteligencija žestoko udara na samopouzdanje žena i ne planira stati

L. S.
Digitalni, nestvarni Barbie modeli umjetne inteligencije (AI) su sve učestaliji, što je mnogima povod za analizu i kritiku o stereotipnom predstavljanju žene u još jednoj sferi.
Olivia Petter, novinarka koja je specijalizirana za teme međuljudskih odnosa, modu, pop kulturu i nasilja nad ženama, nedavno je u članku za britanski Independent pisala o ženama umjetne inteligencije čija su lica i tijela toliko besprijekorni da nikako ne mogu biti stvarne, a ipak uspijevati poljuljati samopuzdanje kod osoba nježnijeg spola.

"Nisu li standardi ljepote na društvenim mrežama već dovoljno nerealni? Uzmite u obzir sve filtere za uređivanje koji su historijski bili kritizirani zbog promoviranja plastične hirurgije, naprimjer, i neograničeno podešavanje lica koje se dešava na Instagramu kako bi se promijenila lica i tijela ljudi. Sada se moramo boriti i sa potpuno proizvedenom ljepotom", pita se Petter.

Skrenula je pažnju, međutim, da savršena online žena nije stvarna, iako silni efekti pospiješuju da djeluje kao takva. Tim povodom je prvo podsjetila na Aitanu Lopez, AI generiranu influenserku na društvenim medijima sa više od 215.000 pratilaca na Instagramu.

Fit Aitana, kako je zovu, objavljuje lifestyle sadržaje u rasponu od svojih fotografija u Victoria's Secret odjevnim kombinacijama do snimaka zabilježenih u ležernijem izdanju kod kuće.

Njen kreator je španska kompanije The Clueless, a prvobitna namjera iza ovog izuma bila je maksimiziranje potencijala zarade i smanjenje vrste gubljenja vremena koje se događa sa stvarnim osobama influenserima.

"Učinili smo to kako bismo mogli bolje zarađivati ​​i ne ovisiti o drugim ljudima koji imaju ego, koji imaju manije ili koji samo žele zaraditi puno novca pozirajući", rekao je osnivač agencije Rubén Cruz , istaknuvši da Lopez već zarađuje kompaniji više od 10.000 dolara mjesečno.

Lopez, pak, nije prva AI influencerica koja je stupila na scenu. Među istaknutijim je i Lil Miquela, malo manje nalik čovjeku, koja je nastala 2016. godine i danas ima 2,7 miliona pratilaca na Instagramu, gdje objavljuje niz oglasa i muziku. Zatim, Shudu Gram, digitalni model baziran na Barbi lutki "Princeze Afrike".

Najnoviji stereotipni proizvod je AI pjevačica, Anna Indiana, čiji je prvi singl, "Betrayed by This Town", bio uveliko ismijavan na internetu. Indijana, također, podsjeća na pravu osobu, sa svim načelima konvencionalne ljepote: pune usne, čista koža, proporcionalne i oštrije crte lica.

AI pjevačica Anna Indiana, Foto: Screenshot Independent
AI pjevačica Anna Indiana, Foto: Screenshot Independent

Upravo zato je novinarka Petter izrazila svoju zabrinuost, navodeći da ništa od navedenog ne sluti na dobro ženama.

"Nakon godina pokušaja da se odučimo od društvene uvjetovanosti, svi smo se internalizirali, onu koja promovira jedinstvenu vrstu ljepote i ocrnjuje one koji se ne poklapaju, evo nas, moramo ponovo vidjeti da se idolizira. Žene čija su lica i tijela toliko besprijekorni da nikako ne mogu biti stvarne. Pa ipak, ovjekovječuju sliku kojoj bismo svi trebali težiti tako što ih slijedimo ili kupuju proizvode koje promoviraju", konstatirala je.

Napominjemo da treba imati u vidu, pak, da su i umjetnu inteligenciju napravili "pravi" ljudi, zbog čega je garancija da će AI i algoritmi postupati moralno i etički samo pusta želja.