Servis za promociju
0

Twitter predviđa hitove na box officeu

Sarajevo-x.com
Foto: AFP/File
Foto: AFP/File
Analize su pokazale da mikrobloging servis Twitter može biti dobar pokazatelj budućeg uspjeha nekog filma na box officeu.

Kompjuterski stručnjaci prostudirali su tri miliona poruka sa Twittera o 25 filmova, uključujući "Avatar", te utvrdili da i prije pojavljivanja novog filma možete unaprijed procijeniti koliko uspješan će on zaista biti.

"Naša predviđanja su bila izuzetno precizna", kaže Bernardo Huberman iz kompanije Hewlett Packard (HP), koja je provela istraživanje.

Ovaj sistem je, naprimjer, predvidio da će film o zombijima "The Crazies" u prvom vikendu prikazivanja u Sjedinjenim Američkim Državama zaraditi 16,8 miliona dolara. Film je zaradio 16,06 miliona.

Za romantičnu dramu "Dear John" procjene su bile 30,71 milion, a film je zaradio tek nešto manje, 30,46 miliona američkih dolara.

Studija o ovom fenomenu objavljena je na web stranici Arxiv.

"Razvijamo algoritme da bismo analizirali 'tweetse'. Ako ljudi o nečemu pišu na Twitteru, onda su velike šanse da će otići i to pogledati", objašnjava Huberman.

Jan Saxton iz analitičke kuće Adams Media Research objašnjava da riječi koje pojedinci izuste stvaraju publiku. Pokazuje to i film "My Big Fat Greek Wedding", koji je prema preporukama bio "film godine" 2002.

"Što se brže širi izgovorena riječ, to je ona efektivnija marketinška alatka i donosi veće poslovne uspjehe", kaže Saxton.