Peder Ulander iz Amazona za Klix.ba: Šta je "oblak" i zašto je budućnost u vještačkoj inteligenciji

Peder Ulander iz Amazona za Klix.ba: Šta je "oblak" i zašto je budućnost u vještačkoj inteligenciji
20
I. P.
23.10.2019. u 20:50
27
komentara
20

dijeljenja
Peder Ulander iz Amazona za Klix.ba: Šta je "oblak" i zašto je budućnost u vještačkoj inteligenciji
Portal Klix.ba je razgovarao sa jednim od najzanimljivijih gostiju ovogodišnjeg Sarajevo Unlimiteda - Pederom Ulanderom, predavačem, govornikom i živim dijelom lanca kompanije Amazon. On je jedan od ključnih ljudi u odjelu web servisa svjetskog giganta u e-prodaji, vještačkoj inteligenciji i cloud tehnologijama.
Od Ulandera smo tražili da nam pobliže objasni svijet tehnologija koje nas okružuju, kao i kako biznis i svijet informacija idu rame uz rame u tolikoj mjeri i simbiozi da ih je ponekad nemoguće odvojiti.

Već dugo je u sektoru koji kombinira biznis i tehnologiju i čini ste da je vrlo pasionirani kada je u pitanju posao. Zanimalo nas je koja je posebna strast ili razlog dominanirao kada se odlučio pridružiti Amazonu?

"U sred smo ogromne promjene klijenata koji prelaze sa clouda, a AWS (Amazon Web Services) predvodi ovu transformaciju za klijente svih veličina – od preduzeća, startupa, javnog sektora i akademske zajednice. Iz moje perspektive, nigdje u IT sada nije uzbudljivije biti nego u cloudu. Kao argument dajem tri razloga kojima sam se vodio kad sam želio postati dio AWS-a.

Kako je kazao, AWS sada ima više od 165 kompletnih usluga, uključujući informatičke usluge, pohranu, baze podataka, umrežavanje, analitiku, robotiku, mašinsko učenje i vještačku inteligenciju (AI), Internet stvari (IoT), mobilnu, sigurnosnu, hibridnu, virtualnu i augmentiranu realnost (VR i AR), medije, razvoj aplikacija, korištenje i upravljanje.

Gotovo sve nabrojano ima doticaja sa mogućnošću mašine da izvrši prilagodbu, odnosno da pokaže inteligenciju. Možemo zaključiti dakle da budućnost IT-a gotovo u potpunosti leži u usavršavanju vještačke inteligencije.

"AWS također najbrže od svih napreduje u pogledu inovacija, a taj jaz u sposobnostima je sve veći. U 2011. godini smo izdali preko 80 značajnih usluga i karakteristika; u 2012. skoro 160, a u 2018. godini smo pokrenuli 1.957 novih karakteristika i usluga", kazao je gost Sarajevo Unlimiteda.

Treći razlog je opsesija prema klijenatu. Kako kaže, AWS je obično orijentisan na klijenta, suprotno orijentiranosti na konkurenta, i 90 posto onoga od čega je AWS izgrađen je vođeno onim što je bitno za klijente.



"Svoju karijeru sam počeo učeći o razvoju pokretača tržišta i postigao veliki uspjeh sa startupima koji su iskoristili ovaj proces. AWS mi daje mogućnost da nastavim da djelujem na ovaj način na puno većem nivou.

Konstatovali smo da mnogi internet korisnici čak i ne znaju da koriste cloud, odnosno ne prepoznaju trenutak kada koriste tu relativno novu tehnologiju.

A šta je zapravo cloud? Umjesto da svoje podatke crpimo iz lokalnog računara, cloud ili oblak nudi rješenje u vidu pristupa podacima koji su smješteni "negdje drugo", na više lokacija, a koje su dostupne sa bilo kojeg uređaja. Današnji internet i iskustvo koje doživljavamo iz dana u dan bez da o tome razmišljamo bukvalno je nezamisliv bez clouda.

Na cloudu možete čuvati svoje fotografije, mailove, a kompanije mogu čuvati svoje baze podataka na oblaku daleko od centrale. Ulander nam je dao primjere iz svakodnevnog života kada koristimo "kompjuter nekog drugog".

"Ljepota clouda je u tome što bi trebao biti transparentan većini korisnika, tako da je neznanje potpuno razumno. Ako ste nedavno online gledali film, ostvarili video poziv, koristili mobilno bankarstvo, ili čak išli ljekaru, vjerovatno ste iskusili i koristili cloud uslugu", kazao je Ulander.

Amazon zavisi skoro u potpunosti od rada web usluge. Pitali smo Ulandera da li Amazonovi klijenti imaju drugačije iskustvo u odnosu na vrijeme od prije godinu i da li postoje ideje koje se ne mogu implementirati danas koje bi se mogle implementirati za 5 godina.

"Sa kadencom inovacija koju sam prethodno opisao, stopa promjene se ne bi trebala mjeriti u godinama. Umjesto toga, treba da gledamo činjenicu da cloud – i razvojni model koji se naziva kontinuirana isporuka – omogućuju promjene skoro na sedmičnoj osnovi. To za rezultat ima više mogućnosti, nove usluge, i nova iskustva za klijente. Gledajući u budućnost, nemoguće je predvidjeti koliko promjena će se desiti u narednih pet godina, ali neke ključne oblasti na koje smo fokusirani koje će imati direktan uticaj su oblasti poput mašinskog učenja i vještačke inteligencije, pametnih gradova i industrijskog IOT-a, robotike i lanca blokova (blockchain)", rekao je Ulander na kraju razgovora za Klix.ba.
Prijavi grešku


Komentari (27)
Da biste mogli pisati komentare molimo da se prijavite ili registrujete...