Tehnologija
0

NSA koristi oglašivače kako bi pratila internet pretraživanja

Klix.ba
Američka Agencija za nacionalnu sigurnost (NSA) koristi kompanije za internet oglašavanje kako bi krišom pratila svoje ciljeve i poboljšala svoje mogućnosti praćenja, pokazali su novi dokumenti koje je objavio Edward Snowden.

Prezentacije koje je Snowden poslao Washington Postu otkrivaju metodu praćenja pomoću web-stranica, oglašivača i tzv. “cookieja”. Na ovaj način su vladini službenici mogli pratiti, identificirati ili hakirati potencijalne mete.

NSA i britanski GCHQ otkrili su način da analiziraju cookie spacifičan za Google, poznat kao “PREF” cookie. Iako ovi cookieji obično ne sadrže privatne informacije korisnika, nose kod koji omogućava web-stranicama i obavještajnim analitičarima da odrede pojedinačnog posjetioca.

Podaci dobijeni iz ovih cookieja omogućavaju “eksploataciju sa daljine”, a analitičari mogu pratiti pojedinačnog korisnika, bez potrebe za gomilanjem podataka.

Korisnici iPhona ili uređaja na Androidu, koji ostavljaju otvorene pretraživače, mogu neželjeno emitovati i svoju lokaciju.

Daniel Castro, viši analitičar u washingtojskoj Fondaciji za informacione tehnologije i inovacije navodi kako je pogođena čitava tehnološka industrija te da je sada suočena sa globalnim reakcijama.

Kalifornijska Silikonska dolina postala je dominantna na globalnom tržištu zahvaljujući popularnosti Applea, Googlea, Facebooka i sličnih kompanija, a sada je suočena sa gubitkom od 35 milijardi dolara, budući da korisnici širom svijeta traže alternativne opcije, kako bi izbjegli kontrolu NSA.