Nasljednik Concordea
30

Lockheed Martin predstavio planove za tihi supersonični putnički avion

D. B.
Kompanija Lockheed Martin Aeronautics je predstavila planove za tihi supersonični putnički avion koji je još uvijek u konceptnoj fazi, ali je ipak jasna indikacija da smo na početku nove zlatne ere superbrzog zračnog putovanja.

Quiet Supersonic Technology Airliner je avion s dva mlazna motora namijenjen za 40 putnika koji bi mogao letjeti brzinom od 1,8 Macha. Koncept je predstavljen na Američkom institutu za astronautiku u Dallasu.

Buka koju je pravio avion Concorde kada je premašivao brzinu od 1 Mach sprečavala je avion da leti iznad kopna, što je smanjivalo njegovu ekonomsku održivost.

"Dosad smo napravili samo rane konceptualne dizajnerske studije kako bismo ustanovili da je dizajn izvodiv, koliki bi trebao biti, koliko bi bio težak i slično. Ove rane studije su potrebne kako bismo bili sigurni da sve ima smisla", rekao je inžinjer Mike Buonanno.

Lockheed Martinov dizajn je sličan Concordeovom delta-wing dizajnu, ali ima produženi superoštri nos koji će eliminisati eksplozivni zvuk prilikom prelaska praga od 1 Macha. U avionu će biti dovoljno mjesta za 40 putnika, a po jedno sjedište će se nalaziti s obje strane. Svaki putnik će imati prozor i pristup prolazu. U stražnjem dijelu aviona je V-rep koji je zamijenio standarno peraje.

Domet aviona će iznositi oko 10.000 km tako da će lako prelaziti udaljenost između New Yorka i Londona, Tokija i Los Angelesa, Londona i Pekinga i Tokija i Sydneyja. Procjenjuje se da će let između Londona i Tokija trajati 4 sata i 30 minuta.

Prvi izazov u ostvarenju plana je riješiti zakonske izazove.