Zatrpavanje informacijama
64

Lažne vijesti o koronavirusu se šire, društvene mreže im pokušavaju stati u kraj

DP
Pixabay.com
Pixabay.com
Dok su s jedne strane određeni sadržaji zabranjeni, drugi se ne ograničavaju i platforme zarađuju na njima.

Kako se koronavirus COVID-19 širi svijetom, sve je važnije doći do tačnih informacija o njemu u moru podataka kojima smo svakodnevno zatrpani. U vrijeme društvenih mreža širenje dezinformacija je posebno lako i brzo, jer na ovim platformama borave milioni ljudi i veliki broj njih se obavještava samo na ovaj način, piše BBC.

Na Facebooku postoje grupe koje su protiv 5G mreža, a u mnogim komentarima može se vidjeti da ljudi pronalaze vezu između novih mreža i koronavirusa. Grupa Stop 5G iz Velike Britanije ima više od 27.000 članova, a jedan od njih napisao je u okviru nje poruku u kojoj se može sažeti uvjerenje svih onih koji su njoj.

"Čuo sam da se ne radi o ozbiljnom virusu, nego o virusu koji je opasan koliko i prehlada ili gripa. Ovo je savršen plan kako prikriti bolest povezanu s EMF/5G."

Nakon njegovog komentara mnogi su podijelili linkove i snimke u kojima se koronavirus povezuje s pojavom 5G mreže u dijelu Kine u kojem je njegov epicentar. Jedan od naslova glasi: "5G pokrenut u Wuhanu nekoliko sedmica prije pojave koronavirusa", a u ovoj grupi popularan je i videosnimak s YouTubea u kojoj se pojava 5G mreže navodi kao razlog za izbijanje epidemije.

Drugi snimci s YouTubea govore o kompleksnoj teoriji zavjere i o tome da su putnici s kruzera "Diamond Princess" morali biti u karantini, jer su zbog korištenja 5G tehnologije bili pod utjecajem koronavirusa.

Još jedna popularna teorija je da je virus napravljen u laboratoriju i namjerno oslobođen, a da je za to odgovorna kineska ili američka vlada.

S druge strane, Facebook daje sve od sebe kako bi se borio protiv širenja dezinformacija ove vrste. Ako utipkate koronavirus u pretrazi na Facebooku, prvi rezultati će biti pouzdane informacije sa stranica kao što je stranica Svjetske zdravstvene organizacije, a ako se pokušate priključiti grupi koja se zalaže protiv cijepljenja, iskočit će vam poruka: "Pogledajte zašto Svjetska zdravstvena organizacija preporučuje vakcinisanje kako bi se spriječile mnoge bolesti."

YouTube pokušava na drugi način doprijeti do svojih korisnika – reklama s natpisom Svjetske zdravstvene organizacije pojavljuje se iznad svakog snimka koji je povezan s koronavirusom. S druge strane, u barem jednom snimku emitiraju se reklame, što znači da ova platforma zarađuje i od širenja dezinformacija.

Iz Facebooka ističu da su, osim što promoviraju točne informacije, poduzeli korake protiv širenja dezinformacija o virusu. Informacije se provjeravaju i istražuju, pa ako se ispostavi da su netačne, ograničava se njihovo širenje na Facebooku i Instagramu.

Reklame koje sadrže dezinformaciju o tome da ponestaje zaliha nekog proizvoda također su zabranjene – na primjer, Facebook nije dopustio reklamu u kojoj se tvrdi da su maske za lice 100 posto djelotvorne u sprečavanju širenja virusa.

Glasnogovornik YouTubea izjavio je da je ova kompanija posvećena osiguravanju "pravovremenih i korisnih informacija" i sprečavanju širenja štetnih dezinformacija. Ali dok s jedne strane YouTube zabranjuje snimke u kojima se promoviraju nepotkrijepljeni načini za sprječavanje virusa, s druge strane ne zaustavlja i ne uklanja snimke u kojima se priča o teorijama zavjere.

Društvene mreže za sada uspijevaju bolje kontrolisati širenje dezinformacija, barem u javnim objavama, ali u okviru privatnih grupa, od kojih mnoge imaju nekoliko hiljada članova, lažne vijesti su i dalje veoma česte.