Podaci Canalysa
15

Kineski smartphonei čine trećinu evropskog tržišta, Huawei ih predvodi

Klix.ba
Najnoviji podaci koje je objavio Canalys su pokazali da kineski smartphonei zauzimaju sve više evropskog tržišta.

U prošloj godini je na evropskom tržištu predstavljeno mnogo kineskih smartphonea, kompanije Huawei i Oppo su svoje flagship uređaje predstavili u Parizu, a pratili su ih Xiaomi i OnePlus koji se polako šire i sve su popularniji. Canalys tvrdi da je 32 posto ili otprilike jedna trećina prodatih uređaja u Evropi proizvod kineskih kompanija, a Huawei zauzima "lavovski" udio s više od 20 posto ukupnog tržišta u posljednjim mjesecima godine.

Huawei je bio predmet neprijateljstva između Kine i SAD-a u 2018. godini kada su ambicije ove kompanije da uđe na američko tržište naišle na zid, odnosno otpor lokalnih operatera i zakonodavaca. No, prema riječima analitičara Bena Stantona, to je bilo dobro za evropsko tržište smartphonea. Kineski proizvođači su više investirali u Evropu te su napravili konkurenciju u cijeni. To je šokiralo rivale Huaweija i Xiaomija koji su ranije koristili svoju veličinu protiv manjih brendova u Evropi.

Globalno tržište smartphonea se smanjuje, kao i na Zapadu, ali to ne važi za Istočnu Evropu. Najveći pad u broju prodatih smartphonea je zabilježio lider Samsung i to za 10 posto u odnosu na 2017. godinu.

Apple se također ne može pohvaliti jer je zabilježio pad od 6 posto. Ova komanija je u 2018. godini prodala 42,8 miliona iPhonea u Evropi, dok je Huawei prodao 42,5 miliona uređaja. Ako se ovi trendovi nastave, Huawei će vjerovatno osigurati drugo mjesto iza Samsunga u Evropi ove godine te će ga držati namanje do dolaska novog iPhonea u septembru.