Nauka

Zemlja je bila tamnoljubičasta

Sarajevo-x.com
Naučnici su objavili hipotezu o tome da je raniji život na Zemlji bio tamnoljubičast. Moguće je da su stari mikrobi privlačili Sunčeve zrake i drugim molekulama osim hlorofila koje su organizimima davale ljubičastu nijansu membrane.

Hlorofil, glavni fotosintetički pigment biljaka, apsorbuje uglavnom plave i crvene zrake Sunca, a reflektuje zelene. Ta reflektirana svjetlost biljkama daje boje.

"Zašto bi hlorofil bio prisutan samo u dijelovima biljaka koji imaju najviše energije?", zapitao se Shil DasSarma, genetički inženjer na Univerzitetu u Marylandu.

DasSarma misli da je odgovor leži u tome što se hlorofil na Zemlji pojavio nakon jedne druge molekule koja je također osjetljiva na svjetlost. Tamnoljubičasta membrana fotosintetičkog mikroba jedne vrste bakterije apsorbuje zeleno svjetlo, a reflektira crveno i ljubičasto. Od te kombinacije boja nastaje tamnoljubičasta.

Mikrobi koji koriste hlorofil nisu mogli konkurisati onima koji koriste retinal, ali su preživjeli apsorbujući Sunčeve zrake koje retinal nije koristio.

"Hlorofil je bio primoran da koristi plavu i crvenu svjetlost jer su organizmi sa tamnoljubičastom membranom apsorbovali svu zelenu svjetlost", rekao je William Sparks, astronaut u institutu Space Telescope Science u Marylandu.

Naučnici smatraju da je hlorofil prevladao u odnosu na retinal jer je efikasniji. "Hlorofil bolje koristi svjetlost koju apsorbuje“, naglasio je Sparks. DasSarma priznaje da su njegovi navodi do određene mjere samo špekulacije, ali tvrdi da se oni uklapaju sa drugim tezama o retinalu i ranijem životu na Zemlji koje je nauka već potvrdila.

Svoju tezu o "tamnoljubičastoj Zemlji“ DasSarma i njegov tim prvi put su objavili na godišnjem sastanku Američkog astronomskog društva (AAS).

NASA-in geohemičar, David Des Marais smatra da je hipoteza o "tamnoljubičastoj Zemlji“ zanimljiva, ali naglašava da je potrebno dosta opreza. On smatra da hlorofil ne apsorbuje zelenu svjetlost jer bi mogla naškoditi biljkama.