Rano upozorenje

Za 200 godina asteroid bi mogao udariti u Zemlju

Sarajevo-x.com
Velika je vjerovatnoća da za 172 godine Zemlju pogodi asteroid koji će izazvati značajnu štetu, ističu naučnici. Ova rana prognoza mogla bi pomoći čovječanstvu u razvijanju tehnika koje će promijeniti putanju asteroida ili ga odbiti od Zemlje, objavio je "Discovery News".

Asteroid ne tako lijepog imena (101955) 1999 RQ36 otkriven je 1999. godine. Prečnika 510 metara, klasificiran je kao Apollo asteroid. Apollo asteroidi predstavljaju ozbiljnu prijetnju našoj planeti zbog čestog prolaska kroz orbitu.

Sjetite se panike koja je nastala kada je 2004. godine otkriven 99942 Apophis. U početku se mislilo da su šanse za njegovo sudaranje sa Zemljom 2029. godine 1 naprema 233.

To je prvi put da je asteroid dobio "nivo 4" na Torino-skali, koja određuje opasnost sudara sa objektom koji je blizu Zemlji.

Uprkos malenim šansama za udar, javnost je Apophis smatrala asteroidom Sudnjeg dana, iako je 199 RQ36 potencijalno opasniji.

"Potpuni sudar asteroida (101955) 1999 RQ36 i Zemlje procijenjen je na 0,00092, odnosno jedan naprema hiljadu", objasnila je Maria Eugenia Sansaturio, koautorica međunarodne NEO-studije i profesorica na Univerzitetu Valladolid (UVA).

Nedavno je objavljeno u magazinu "Icarius" da je šansa potencijalnog sudara asteroida sa Zemljom u 22. stoljeću izračunata korištenjem dvaju matematičkih modela. Asteroid 1999 RQ36 opisan je kao najveća prijetnja.

Naravno, mnogo toga se može dogoditi do 2182. godine.

Iako se utjecaj gravitacije na putanju asteroida može otprilike izračunati, ostali mehanizmi koji utječu na asteroid ne mogu se tako lako izračunati.

Autori studije žele naglasiti da postoje potencijalno opasni asteroidi, ali da istovremeno mi postajemo sve bolji u njihovoj identifikaciji.