Nauka

FOTO / Potencijalno opasni asteroid nam dolazi u oktobru

Sarajevo-x.com
Astronomi su uočili 'potencijalno opasan' asteroid koji će za manje od mjesec proći blizu Zemlje. Objekt, pod nazivom '2010 ST3', ima 150 metara u promjeru i proći će 6,4 miliona kilometara daleko od Zemlje sredinom oktobra, piše "Daily Mail".

Asteroid je otkriven pomoću specijalnog teleskopa na fotografiji snimljenoj 16. septembra, kada je bio oko 32 miliona kilometara daleko od Zemlje.

To je prvi "potencijalno opasni objekt" koji je uočen uz korištenje novog teleskopa, dizajniranog za skeniranje neba, zbog uočavanja opasnih asteroida.

"Iako ovaj objekt neće pogoditi Zemlju u bliskoj budućnosti, njegovo otkriće pokazuje da je opservatorij Pan-STARRS PS1 sad najosjetljiviji sistem posvećen otkrivanju potencijalno opasnih asteroida", rekao je astronom Robert Jedicke, koji radi na prikupljanju podataka sa snimaka koje napravi teleskop.

"Ovaj objekt je otkriven kad je bio previše daleko da bi ga mogli otkriti drugi teleskopi", dodao je.

Većina najvećih potencijalno opasnih objekata je evidentirana, no naučnici sumnjaju da ih postoji još mnogo koji su udaljeni milionima kilometara i koji još nisu otkriveni.

Opservatorij Pan-STARRS PS1
Ovaj koji će proći blizu Zemlje u oktobru mogao bi napraviti veliku štetu na regionalnom nivou ukoliko bi udario u Zemlju. No, takvi se udari dešavaju svakih nekoliko hiljada godina.

Očekuje se da specijalni teleskop otkrije desetine hiljada novih asteroida svake godine. Na taj način će se bilo koji veći objekt za koji se čini da može doći blizu Zemlje u idućih 50 godina pažljivo pratiti pod oznakom "potencijalno opasni".

NASA-ini stručnjaci vjeruju da je, s obzirom na omogućena upozorenja nekoliko godina unaprijed, sad moguće organizirati svemirske misije skretanja asteroida koji bi se mogli sudariti sa Zemljom.

Očekuje se kako će PS1 i njegov veći brat, PS4, koji će biti operativan kasnije u ovom desetljeću, otkriti milion ili više asteroida, ukupno. PS1 je, podsjetimo, postao u cijelosti operativan u junu 2010.