Nauka

Vaš miris govori ko ste

Sarajevo-x.com
Ljudska bića mogla bi se jednog dana identifikovati na osnovu mirisa njihovog tijela, smatraju naučnici koji su proučavali individualne mirise koje, kako ističu, ne može promijeniti ni novi način prehrane.

Svaka osoba ima miris koji je jedinstven kao i naša DNK ili otisci prstiju. Prikupljanjem podataka o tome mogla bi se kreirati baza podataka o ljudskim mirisima, piše Telegraph.

Konzumacija "jake" hrane, kao što je čili ili bijeli luk, može promijeniti kako mirišemo, ali ne i naš "genetički određeni parfem", tvrdi nauka. Ovo je veoma bitno u slučajevima pronalaženja partnera i označavanju teritorije kod životinja.

Jae Kwak iz Monell Chemical Senses centra u Filadelfiji tako ističe da bi ovaj pronalazak uskoro mogao imao svoju praktičnu primjenu.

"Ovi pronalasci nagovještavaju da bi biološki baziran miris tijela, baš kao i otisak prsta, mogao biti pouzdan način identifikacije individua", tvrdi naučnik i objašnjava: "Ako se pokaže da ovaj slučaj vrijedi i kod ljudskih bića, otvara se mogućnost razvoja sprava koje bi otkrivale individualne mirise."

Testovi koji su dosad rađeni obuhvatali su miševe. Dostignuća u ovoj oblasti objavljena su u online izdanju magazina PLoS ONE.