Nauka

Upoznajte Marsovske blizance

Klix.ba
Snažne eksplozije podzemnog leda na Marsu stvorile su unikatan set dva identična kratera, otkrila je Evropska svemirska agencija (ESA).

ESA-ina svemirska letjelica snimila je kratere širine 50 kilometara u januara, a nazvali su ih Armia blizanci.

Oni sadrže unikatnu centralnu jamu koja je formirana od podzemnih eksplozija, objavila je ESA.

Kraterski blizanci se nalaze u Thaumasia Planum regiji, dugom platou koji je smješten na sjeveru iza Valles Marinerisa, najvećeg kanjona u Solarnom sistemu.

"Višestruke terase spuštaju se iz kraterskih zidova ka dnu, ali najzanimljivije su jame u centru. Ovi krateri pružaju dokaze da je ova regija nekada bila prekrivena vodom i ledom", kaže ESA.

Krateri su formirani kada je asteroid udario u planetu, a površina Marsa je bila izložena jakom pritisku koji je sabio površinu, koja je nakon udara oslobađanjem pritiska eksplodirala.

"Jedna od teorija je da se centralna jama formirala kada je stijena ili led tokom udara upao u dubinu kratera. Druga teorija je da se površina leda brzo zagrijala što je dovelo do eksplozije. Na centru gdje se nalazi jama izmjerena je najveća energija u krateru", saopćeno je iz ESA-e