Dug kao dva autobusa

U Velikoj Britaniji pronađeni fosili ogromnog morskog reptila

D. B.
Ilustracija: Sergey Krasovskiy
Na osnovu pronađenih fosila u Somersetu u Velikoj Britaniji, naučnici su identificirali vjerovatno najvećeg morskog reptila koji je ikada plivao morima, biće duže od dva spojena autobusa.

Ovaj morski reptil je živio prije 202 miliona godina uz dinosaure. Njegovu fosiliziranu kost čeljusti pronašao je lovac na fosile 2016. godine, a potom su otac i kćerka 2020. godine pronašli još jednu sličnu kost.

Sada eksperti tvrde da fosili pripadaju dva dva gigantska reptila ihtiosaura, koji su mogli biti dugi 25 metara. Oni su bili veći čak i od ogromnog pliosaura, čija je lobanja pronađena u stijenama u Dorsetu.

"Na osnovu veličine čeljusne kosti, od kojih je jedna duga metar, a druga dva metra, možemo zaključiti da je životinja bila duga oko 25 metara, otprilike koliko i plavi kit", rekao je dr. Dean Lomax, paleontolog s Univerziteta u Bristolu, koji je napisao naučni rad.

No, on kaže da je potrebno više dokaza, poput kompletne lobanje i skeleta, kako bi se potvrdila tačna veličina bića jer su dosad pronađeni samo fragmenti.

Ogromni ihtiosaur je izumro u masovnom izumiranju, a ihtiosauri koji su živjeli nakon toga više nikad nisu dostigli ogromnu veličinu, dodao je on.

Prvi uvid u ovo stvorenje pojavio se 2016. godine, kada je lovac na fosile Paul de la Salle pretraživao plaže u Smoersetu. Fosile je skupljao 25 godina nakon što ga je inspirisao poznati fosilista Steve Etches.

Pretražujući plažu sa svojom suprugom Carol, ugledao je ono što se pokazalo njegovim životnim otkrićem, a to je prva poznata čeljusna kost ovog ogromnog morskog reptila. Kada je razgovarao s Deanom Lomaxom, posumnjali su da su na pragu velikog otkrića. Svoje otkriće su objavili 2018. godine, no željeli su više dokaza kako bi shvatili koliko je stvorenje zapravo bilo veliko.

"Držali smo fige i tragali za novim otkrićima", rekao je Dean. Potom su otac i kćerka, Justin i Ruby Reynolds, pronašli ono za čim je Dean tragao i to 10 kilometara niz obalu u Blue Anchoru.

"Bio sam impresioniran i uzbuđen, znao sam u tom trenutku da imamo drugu čeljusnu kost jednog od ovih ogromnih ihtiosaura", dodao je Lomax.

Paul je požurio na plažu kako bi im pomogao.

"Kopao sam kroz debelo blato. Nakon sat vremena, moja lopata je udarila u nešto čvrsto, a potom se pojavila savršeno očuvana kost", pristjetio s eon.

Tim, kao i članovi njihovih porodica, nastavili su tražiti fragmente druge čeljusti, a posljednji dio je pronađen 2022. godine.

Otkriće je dalo nove dokaze potrebne za procjenu veličine reptila pa su mogli zaključiti da je ogromni ihtiosaur zapravo nova vrsta, koju su nazvali Ichthyotitan severnensis.

Dean je napisao najnoviji naučni rad s Ruby Reynolds te kaže da bi se primjerak koji je ona pronašla jednog dana mogao zvati upravo Ruby.

Primjerak koji je pronašao Paul nalazi se u njegovoj garaži, gdje ga je tim analizirao, a uskoro će se naći na izložbi.

Dean je kazao da ovo otkriće naglašava važnost amaterskih kolekcionara fosila.