Nauka

Trećina svjetske populacije ne može vidjeti Mliječni put

Klix.ba
Stručnjaci su otkrili da jedna od tri osobe nije u stanju vidjeti zvijezde na nebu koje čine galaksiju, zbog zagađenja svjetlosti. Zagađenost svjetlom, odnosno vještačko osvjetljenje koje se koristi u gradovima sprečava trećinu svjetske populacije da uživa u zvijezdama i Mliječnom putu, pokazalo je najnovije istraživanje objavljeno u naučnom časopisu Science Advances.

Naučnici koji su radili na ovoj studiji otkrili su da 60 posto Evropljana i gotovo 80 posto stanovnika Sjeverne Amerike ne može vidjeti Mliječni put. Oni su stvorili globalni atlas svjetlosnog zagađenja u kojem su u "katastrofalnom" stanju prikazani mnogi gradovi Italije i Južne Koreje. Zagađenost svjetlom je rastući problem u većini razvijenih zemalja, a na taj način se stvara svjetlosna magla.

"Imamo cijele generacije ljudi u Sjedinjenim Američkim Državama (SAD) koje nikada nisu vidjele Mliječni put", rekao je doktor Chris Elvidge, naučnik iz Nacionalnog centra za okoliš (NOAA) u Boulderu, Colorado.

Dr. Elvidge je dio tima koji koristi satelitske podatke visoke rezolucije i mjerenja preciznosti nebeske svjetlosti za proizvodnju globalnog atlasa zagađenosti, za koji grupa tvrdi da je najprecizniji do sada. Ovaj vid zagađenosti najčešći je u gusto naseljenim gradskim oblastima i rezultat je vještačkog osvjetljenja koji ljudi postavljaju kako bi osvijetili puteve, zgrade i četvrti. Gotovo svi stanovnici SAD-a i Evrope iskusili su određen nivo zagađenosti.

Vještačko osvjetljenje također stvara lažni privid sjajnog neba u večernjim satima. Kako navode naučnici koji stoje iza istraživanja, uprkos velikom interesiranju u poljima kao što su ekologija, astronomija i zaštita zdravlja, ovaj vid zagađenja ne interesira veliki broj naučnika. Međutim, oni upozoravaju da ova vještačka svjetla, osim što vas sprečavaju da uživate u pogledu na zvjezdano nebo, mogu da oslabe vid ljudi.

Oni i dalje rade na otkrivanju mogućih posljedica prevelikog osvjetljenja koje se koristi.