Nauka

Sto godina potrage: Otkriven dinosaur tri metra veći od T. rexa

Klix.ba
Upoznajte Spinosaurusa aegyptiacusa, fantastičnog plivača i najvećeg dinosaura mesojeda koji je do sada otkriven.

Predator iz perioda krede (prije 95 miliona godina) imao je masivnu krestu na leđima, plivao je rijekama i lovio drevne ajkule, prenosi list Science.

Prvi fosili ovog stvorenja pronađen je još prije stotinu godina u egipatskoj Sahari. Fosili su kasnije pohranjeni u njemačkom muzeje, ali je on uništen u bombardovanju za vrijeme Drugog svjetskog rata.

"Morali smo čekati jedan vijek kako bismo pronašli novi skelet", rekao je Nazir Ibrahim sa Univerziteta u Čikagu rekavši da je životinja koja je nanovo otkrivana toliko bizarna da će stručnjake natjerati da preispitaju neke općepoznate stvari.

Paleontolozi koji su radili na kopanju u istočnom Maroku nedavno su otkrili dijelove lobanje, karlicu i udove životinje. Pronalazak sugeriše da je dinosaur bio polukopnenog karaktera. Kombinujući pronađene ostatke sa davno pronađenim manjim fosilima i starim crtežima načinjen je 3D model velike životinje.

Slaganje ostataka životinje trajalo je preko stotinu godina a danas možemo sa sigurnošću reći da je bila dugačka 15 metara – tri metra duža od T. rexa – i imala je anatomiju poluvodene životinje koja joj je omogućavala da lovi ajkule i ostale velike ribe u riječima sistemima drevne sjeverne Afrike.