Ukrštanje rasa

Siberijski pračovjek ima iste gene kao i azijski

Sarajevo-x.com
Čovjekovi preci ukrštali su se sa neandertalcima i drugim srodnim hominidima za vrijeme ljudske evolucije, otkriva najnovija studija. Istraživači su otkrili da ljudi u istočnoj Aziji imaju isti genetski materijal kao denisovanci, koji su dobili ime po pećini u Siberiji gdje su prvo otkriveni.

Nova studija pokriva mnogo veći prostor nego ranija istraživanja i jasno je da historija ljudske evolucije nije jednostavna kako se vjerovalo. Profesor sa Uppsala Univerziteta u Švedskoj, Mattias Jakobsson, vodio je istraživanja zajedno sa studentom Pontusom Skoglundom. Oni otkrivaju da se hibridizacija ili ukrštanje rasa desilo nekoliko puta.

"Prethodna istraživanja su zabilježila dvije hibridizacije kod takozvanih 'arhaičnih ljudi', koji su drugačiji od današnjeg čovjeka i po genetici i po morfologiji. Bilo je miješanja između neandertalaca i predaka ljudi iz Afrike i denisovanaca i predaka iz predjela Okeanije", rekao je profesor Jakobsson, prenosi Telegraph.

Profesor Jakobsson i Skoglund su koristili napredne kompjuterske simulacije da odrede i klasifikuju genetski materijal koji je bili mješavina već postojećih genetskih materijala. Prvo otkriće jeste da se isti genetski materijal može naći i u Sibirskom dijelu kao i u Azijskom dijelu planete Zemlje. Ovi i mnogi drugi pronalasci objavljeni su u online izdanju PNAS žurnala.