Nauka

Satelit Pamela otkrio sloj antimaterije oko Zemlje

Sarajevo-x.com
Zahvaljujući satelitu Pamela otkriveno je da je Zemlja omotana tankim slojem čestica antimaterije nazvanih antiprotoni.

Otkriće objavljeno u časopisu Astrophysical Journal Letters potvrđuje da Zemljino magnetno polje može privući antimateriju. Vjeruje se da bi ovo otkriće moglo biti veoma korisno za daljnja istraživanja i korištenje antimaterije kao gorivo za svemirske letjelice u budućnosti.

Antiprotoni se nalaze između Van Allenovih pojasa, odnosno u unutrašnjem dijelu Zemljine magnetosfere.

Antiprotoni su uočeni zahvaljujući satelitu Pamela koji je pokrenut 2006. godine kako bi proučavao prirodu visokoenergetskih čestica sa Sunca i izvan našeg solarnog sistema, odnosno kozmičke zrake, objavio je BBC.

Te kozmičke čestice mogu udariti u molekule koje čine Zemljinu atmosferu i stvoriti "kišu" čestica. Mnoge čestice se zadržavaju u Van Allenovom pojasu.

Alessandro Bruno sa Univerziteta u Bariju kazao je da zarobljeni antiprotoni mogu nestati u interakcijama sa sastavnim dijelovima atmosfere, pogotovo na malim visinama. Međutim, na visinama od nekoliko stotina kilometara uništenje je sporije, te je moguće nakupljanje antiprotona.

Istakao je da će daljnja istraživanja pokazati da li će otkriće biti od koristi kada je riječ o korištenju antimaterije za pogon budućih svemirskih letjelica.