Revolucionarno otkriće

Razotkrivena 20-godišnja slagalica oko HIV-virusa

Sarajevo-x.com
Britansko-američki naučnici uspjeli su da razotkriju misteriju oko virusa HIV-a koja je mnogo godina intrigirala naučnike širom svijeta i koja bi mogla da unese revolucionarne promjene u razumijevanje kako funkcionišu lijekovi koji se koriste u tretmanima zaraženih ovim virusom. Ovo bi moglo da znači pomak u liječenju ove opake bolesti.

Istraživači sa Harvarda i Imperiala Collegea objavili su da su napravili visokotehnološki kristal koji im omogućava da vide strukturu enzima zvanog integrase. Ovaj enzim je pronađen u virusu HIV-a.

Trebalo je da obave više od 40.000 eksperimenata kako bi napravili kristal koji će biti dovoljno kvalitetan da omogući posmatranje trodimenzionalne strukture.

"Uprkos preprekama na koje smo nailazili godinama, nikad nismo odustali. Naš trud i vrijedan rad je napokon nagrađen", rekao je za Daily Mail istraživač Peter Cherepanov sa Imperial Collega iz Londona.

Naučnici su utvrdili da poznavanje strukture integrase enzima znači da će moći bolje razumjeti kako djeluju lijekovi u tretiranju HIV infekcija, kako mogu biti poboljšani, te kako spriječiti da ovaj opasni virus razvija imunitet na lijekove.

Kad HIV napadne ljudski organizam, on koristi integrase enzim da prenese kopiju svojih genetskih informacija u njihov DNK-a.

Noviji lijekovi u borbi protiv AIDS-a rade na tom principu da blokiraju ovaj enzim, ali naučnici nisu sigurni kako to djeluje. Kristal se pokazao kao jedini način da vide strukturu ovog enzima.

Kristal su napravili koristeći verziju integrase enzima posuđenog iz virusa sličnog HIV-u. Već su testirali neke lijekove i po prvi put su mogli da vide kako oni blokiraju enzim.

Na svijetu je 60 miliona ljudi inficirano virusom HIV-a, a 25 miliona je umrlo otkad je počela epidemija. Ne postoji lijek niti vakcina, samo kokteli lijekova koji ljudima pomažu da produže život na određeno vrijeme.