U sazvježđu Lava

Potencijalno naseljiva planeta sve više intrigira naučnike onim što saznaju o njoj

DP
Pixabay.com
Što više naučnicii znaju o egzoplaneti K2-18b, to ih ona više iznenađuje. Njegove odlike šire sliku o uvjetima potrebnim za opstanak života.

Nova otkrića o njoj mogla bi povećati broj tipova izvansolarnih planeta koje astronomi proučavaju u potrazi za životom izvan Zemlje. Prošle godine ustanovljeno je da na ovoj planeti postoji vodena para, kao i da bi temperatura na njoj mogla biti pogodna za opstanak života, piše CNN.

Sada su istraživači upotrijebili druge podatke koje imaju o ovoj planeti, uključujući njenu masu i polumjer, uzimajući u obzir i ono što su zaključili o njenim atmosferskim prilikama i došli su do otkrića koja mijenjaju ustanovljene principe o planetama koji se nalaze izvan Sunčevog sistema.

K2-18b, planeta koja se nalazi u sazviježđu Lava, osam puta je veća od Zemlje i orbitira oko Crvenog patuljka udaljenog 124 svjetlosne godine od Zemlje. Planetu je 2015. godine otkrio NASA-in svemirski teleskop Kepler.

Njegova orbita traje 33 dana i on je na manjoj udaljenosti od svoje zvijezde nego Zemlja od Sunca. Crveni patuljak je mnogo hladniji od Sunca, ali je zato K2-18b vjerovatno izložen većoj radijaciji nego Zemlja.

"Vodena para je uočena u atmosferi brojnih egzoplaneta, čak i onih koji se nalaze u okviru naseljive zone, ali ne znači nužno da na površini postoje uvjeti za život. Kako bi se utvrdilo kolike su šanse da na njoj postoji život, važno je prodrijeti u to kakvi su njeni reljef i atmosfera, to jest, postoji li na njoj tekuća voda", kaže u saopćenju Nikku Madhusudhan s Instituta za astronomiju pri Univerzitetu u Cambridgeu i vodeći autor istraživanja.

Ovaa planeta je dvostruko veća od Zemlje i nalazi se na dobroj udaljenosti od svoje zvijezde, pa se pretpostavlja da na njenoj površini ima i tekuće vode. Osim vodene pare, u njenoj atmosferi ima i vodika, a ako je njegov sloj previše gust, povećavaju se temperatura i pritisak planete, zbog čega na njoj ne bi mogao opstati život.

Istraživanjima je utvrđeno da se na njoj nalazi značajna količina vodene pare, dok su druge hemikalije, kao što su metan i amonijak, prisutne u nižim koncentracijama nego što se očekivalo. Ovo je pomoglo u određivanju odlika i izgleda planete.

Postoji nekoliko mogućnosti. Ova planeta bi mogla biti kameniti svijet veći od Zemlje, plinovita mini-verzija Neptuna ili oceanski planet. U slučaju da na njoj dominira voda, tlak i temperatura mogli bi biti slični onima koje imamo na Zemlji.

Osim toga, bilo je važno ustanoviti i gustoću vodika. Otkriveno je da on pokriva najviše šest posto mase ove planete, a najmanje njen milionti dio. Ako je ovo drugo tačno, onda je K2-18b po tome slična Zemlji.

Ipak, potrebno je još istraživanja, a detaljnije informacije o ovoj planeti očekuju se od svemirskog teleskopa James Webb, koji će biti lansiran sljedeće godine i koji će moći zaviriti u njenu atmosferu i saznati više o njenom sastavu.