Ključni trenuci misije

Ovako NASA i ESA planiraju donijeti uzorke s Marsa na Zemlju

D. B.
Namjera američke svemirske agencije NASA-e i Evropske svemirske agencije ESA-e da donesu uzorke s Marsa nije tajna, a sada je objavljen video koji pokazuje kako dvije agencije to namjeravaju obaviti.

NASA-in Laboratorij za mlazni pogon objavio je video na YouTubeu koji u 106 sekundi prikazuje ključne trenutke izuzetno kompleksne misije pod nazivom Mars Sample Return (MSR).

Na početku videa se vidi letjelica koja putuje prema Marsu dok zaposleni NASA-in rover Perseverance, koji je vrijedno skupljao uzorke od svog dolaska na Crvenu planetu u februaru 2021. godine, "posmatra" slijetanje NASA-inog landera MSR na tlo u blizini.

Perseverance potom prilazi landeru i predaje uzorke u spremnike unutar landera, koji se potom šalju u orbitu Marsa pomoću rakete s dvije faze. Druga faza te rakete dolazi do ESA-inog MSR orbitera, koji potom aktivira svoje motore i kreće prema Zemlji. Finalni trenuci klipa prikazuju ispuštanje Earth Entry Vehiclea prije dolaska na našu planetu.

Animaciju su kreirali NASA-in Laboratorij za mlazni pogon, Centar za svemirske letove Goddard, Centar za svemirske letove Marshall i ESA.

U videu nije prikazano kako dva helikoptera slična Ingenuityju, koja imaju dodatne robotske ruke, mogu biti korištena u kupljenju uzoraka koje je prikupio i ostavio rover Perseveranca, a upravo to je rezervni plan za misiju MSR ukoliko rover ne bude mogao doći do landera. Od prethodnog plana da se uključi evropski rover u misiju se odustalo.

MSR lander, raketa i ESA-in orbiter bi trebali biti lansirani 2028. godine, a slijetanje na Crvenu planetu se očekuje 2031. godine. Povratak na Zemlju bi se trebao dogoditi 2033. godine.