Indonezija

Odron otkrio očuvan skelet prastarog slona

Sarajevo-x.com
Foto: AP
Indonezijski naučnici rade na rekonstrukciji najvećeg i najkompletnijeg skeleta prahistorijskog gigantskog slona koji je ikad pronađen u tropskim krajevima. Ovi pronalasci mogli bi ponuditi nove zaključke o misterioznom porijeklu predaka današnjih azijskih slonova.

Vjeruje se da prahistorijski slon potiče sa otoka Java od prije 200.000 godina. Njegove kosti, koje su pronađene u martu nakon urušavanja starog kamenoloma uslijed monsunskih kiša, skoro su u savršenom stanju.

Životinja visoka četiri metra, duga pet i teška preko 10 tona ima dimenzije skoro kao i mamuti iz tog perioda. Fosili životinja u ovakvom stanju rijetki su zbog klimatskih uslova i vlage koja dovodi do truljenja.

Iskopavanje ostataka mjesec dana vršio je tim od sedam paleontologa iz Geološkog muzeja u Bandungu, zapadni dio Jave. Nakon što su izvukli kosti, one su spakovane na put prema laboratoriji gdje će djelić po djelić biti ispitivane.

"Prema obliku zuba vjerujemo da je ovo bila veoma primitivna vrsta slona", navodi paleontolog Fachroel Aziz, jedan od 12 članova ekspertnog tima.

Ovo je prvi slučaj otkrivanja cijelog skeleta prahistorijskog slona čiji su ostaci kralježnice prvi put uočeni 1863. godine.

"Veoma je neobično pronaći jedan ovakav fosil u tropskom regionu kao što je Indonezija", ističe Edi Sunardi, nezavisni istraživač sa indonezijskog univerziteta Pajajaran. "Očigledno je da je bio prekriven vulkanskim sedimentima koji su ga čuvali od visokih temperatura, erozije i raspadanja."

Aziz otkriva plan naučnika da skelet slona sastave i postave u uspravan položaj, te ga tako predstave javnosti.

"Želimo prirediti javnu izložbu jer je ovo spektakularno otkriće", kaže naučnik.