Ohrabrujuće

Obećavajuća terapija u borbi protiv Parkinsonove bolesti

Klix.ba
Foto: Ilustracija
Naučnici vjeruju da su pronašli način liječenja, a možda čak i preokretanja toka Parkinsonove bolesti, proizvodnjom zamjenskih ćelija koje će preuzeti posao onih koje su uništene.

Testovi na miševima sa simptomima nalik Parkinsonovoj bolesti pokazuju kako takva terapija ublažava simptome bolesti.

Naučnici kažu da je ova studija koja je objavljena u časopisu Nature Biotechnology, obećavajuća, ali ističu da je istraživanje u ranoj fazi. Moraju provjeriti da li je tretman siguran i mogu li ćelije funkcionirati kao neuroni koji proizvode dopamin, a koji su uništeni u Parkinsonovoj bolesti.

Oboljelima od Parkinsove bolesti nedostaje dopamina, jer su neke od moždanih ćelija koje ga proizvode odumrle. Nije poznato šta uništava ćelije, ali taj gubitak izaziva tremor i poteškoće u kretanju. Ljekari oboljelima propisuju lijekove koji ublažavaju simptome, ali bolest je još uvijek neizlječiva.

Zbog toga naučnici traže način da nadomjeste oštećene neurone transplantacijom novih zdravih neurona u mozak. Međutim, međunarodni tim istraživača koji radi najnovije istraživanje pokušava otkriti mogu li zadatke uništenih neurona preuzeti druge ćelije u mozgu.

Profesor David Dexter rekao je da je potreban dalji razvoj ove tehnike.

"Ako uspiju, ovaj pristup će postati održiva terapija koja bi mogla poboljšati živote ljudi s Parkinsonovom bolesti i u konačnici dovesti do njenog izlječenja", rekao je Dexter.