Nauka

Nova metoda za produkciju matičnih ćelija

Sarajevo-x.com
Foto: AFP
Na području istraživanja matičnih stanica, naučnici u New Yorku načinili su veliki korak naprijed. Tri tima stručnjaka, neovisni jedni o drugima, jučer su objavili da su uspjeli proizvesti ekvivalent embrionalnoj, nerazvijenoj matičnoj ćeliji koristeći stanice kože. Ovim dostignućem moglo bi nestati prostora za kontraverzna uništenja embrija.

Potraga za načinima produkcije embrionalnih matičnih stanica je značajna jer ove ćelije imaju sposobnost transformacije u bilo koji tip tkiva u organizmu. Da bi se dobile nerazvijene matične ćelije po dosadašnjoj metodi, embrij se mora uništiti, a to je tehnika koju su mnogi kritizirali

Stručnjaci su zadivljeni postignutim rezultatima. "Mislim da je ovo jedna od najuzbudljivijih stvari u cijelom periodu u kojem istražujemo embrionalne matične ćelije. Drago mi je što su naši napori urodili plodom", izjavio je za AP dr. Asa Abeliovich, profesor na Univerzitetu Columbia.

Međutim, iako se radi o velikom naučnom iskoraku naprijed, bit će potrebna dodatna istraživanja kako bi se ustanovilo da li je moguće koristiti ovu tehniku i u terapije namijenjene ljudima. Naime, ova istraživanja rađena su na uzorcima kože laboratorijskih miševa.

"Očekuje nas dugačak put koji moramo preći", kazao je John Gearhart, profesor na Univerzitetu Johns Hopkins.

Naučnici smatraju da novo otkriće ne znači da treba apsolutno zapostaviti istraživanja koja podrazumijevaju dobijanje matičnih stanica iz ljudskih embrija. "Jednostavno ne znamo koji će pristup najbolje funkcionirati“, rekao je vođa istraživačkog tima Konrad Hochedlinger koji inače radi u Istraživačkom institutu na Harvardu.