Pronalasci iz Španije

Neandertalci nisu bili glupi i imali su smisla za modu

Sarajevo-x.com
Pronađene dekorativne školjke
Naučnici vjeruju kako su pronašli prvi uvjerljivi dokaz o tome da su neandertalci prije 50.000 godina oslikavali i ukrašavali svoja tijela bojama i nakitom.

Tim istraživača iz američke Nacionlane akademije nauka objavio je da su pronašli školjke sa ostacima pigmenta koje su praljudi koristili kao kozmetička sredstva.

Značajni dokazi otkriveni su na dva arheološka staništa u Murciji na jugu Španije, saznaje BBC.

Iskopine ukazuju na to da su neandertalci bili "polumudri", te su ostavljali znakove simboličkog razmišljanja.

Profesor Joao Zilhao, arheolog Univerziteta Bristol u Velikoj Britaniji, predvodio je istraživanje, te izjavio kako je njegov tim istražio školjke koje su se koristile kao spremnici za miješanje i čuvanje pigmenata.

Crni štapići pigmenata mangana, koji su se prije 50.000 godina vjerovatno koristili za crtanje po tijelu, također su otkriveni i u Africi, ali ovo je prvi put da se došlo do zaključka kako su upotrebljavani kao kozmetika.

"Upotreba ovih kompleksnih recepata je nova. U pitanju je više od običnog crtanja po tijelu", kaže Zilhao.

Vjeruje se da je žuti pigment služio kao osnovna boja, a crveni prah je miješan sa mrljama reflektivnog crnog minerala. Neke od obojenih školjki nosile su se i kao nakit.

Dosad se smatralo kako su samo moderna ljudska bića nanosila dekorativnu kozmetiku za rituale. Ipak, ljudi koji su nacrtali ove dekoracije i zakopali ih vjerovatno su djelimično bili razumni, kažu naučnici.