Dosad se "skrivao"

Naučnici otkrili potencijalno opasni asteroid, pripada grupi "ubica planeta"

D. B.
Grupa američkih naučnika je otkrila ogromni asteroid te je upozorila da bi se mogao sudariti sa Zemljom.

Riječ je o asteroidu 2022 AP7 prečnika 1,5 kilometara, koji je najveći otkriveni u posljednjih osam godina. Ako bi ovaj asteroid udario u Zemlju, utjecaj bi se osjetio na nekoliko kontinenata.

"Dosad smo otkrili dva asteroida blizu Zemlje koji imaju prečnik oko jednog kilometra. Asteroide te veličine nazivamo ubicama planeta", rekao je Scott Sheppard, astronom iz Laboratorija za Zemlju i planete pri Institutu Carnegie za nauku i vodeći autor istraživanja. Međutim, samo 2022 AP7 ima orbitu koja ga čini potencijalno opasnim po Zemlju.

Asteroid "ubica planete" se "skrivao" negdje između Zemlje i Venere, zbog čega ga je bilo teško otkriti. Astronomi su morali gledati u pravcu Sunca kako bi proučavali tu regiju, a svemirski teleskopi poput Jamesa Webba i Hubblea se ne mogu koristiti u ovim slučajevima jer bi Sunce "spržilo" njihovu osjetljivu optiku.

Iako je unutrašnji solarni sistem uglavnom nepoznat naučnicima kada je riječ o asteroidima, oni vjeruju da ima malo potencijalno opasnih po Zemlju.

Sheppard je kazao da većina asteroida ima orbite koje ih nikad neće dovesti do sudara sa Zemljom, ali i da se ne zna da kada će i da li će uopće 2022 AP7 predstavljati akutnu opasnost po Zemlju.

Astronomi prate oko 2.200 potencijalno opasnih asteroida čiji je prečnik veći od jednog kilometra. Takve svemirske stijene predstavljaju potencijalnu opasnost po cijelu planetu jer čak i asteroid prečnika 50 metara može uništiti grad veličine Londona ukoliko eksplodira iznad njegovog centra.

Asteroid Apophis ima orbitu koja je opasno blizu Zemlji. Godine 2020. su naučnici upozorili da bi do sudara moglo doći 2068. godine, a nešto kasnije iste godine su rekli da bi svemirska stijena prečnika 370 metara mogla ući u orbitu nekih komunikacijskih satelita najranije 2029. godine.