Drevni predator

Naučnici otkrili novu vrstu dinosaura sličnu T-rex, znaju zašto su imali male ruke

F. H.
Foto: Twitter / Rekonstrukcija mogućeg izgleda Meraxesa gigasa
Tim naučnika iz Argentine tvrdi da je otkrio novog ogromnog dinosaurusa predatora koji je imao veliku glavu, ali jako male ruke za svoju veličinu.

Naučnici su u naučnom časopisu Current Biology objavili da su veliki ostaci kostura nepoznate vrste pronađeni u sjevernoj Patagoniji. Meraxes gigas bio je dug 11 metara, sa glavom dugom oko metar i 20 centimetara, ali su mu ruke bile duge samo 60 centimetara.

Naučnici vjeruju da su male ruke ovom predatoru davale prednost u preživljavanju.

"Uvjeren sam da su ove proporcionalno male ruke imale neku funkciju. Skeleton pokazuje velike umetke za mišiće i potpuno razvijene prsne pojaseve, tako da je ruka imala snažne mišiće," rekao je voditelj studije Juan Canale.

Petar Makovicky koautor objasnio je da su ruke dionsaura bile duplo kraće od dužine njegove lobanje i da bukvalno rukama nije mogao dohvatiti usta.

[TWITTER]1545041248192438273[/TWITTER]

"Možda su koristili ruke za reproduktivno ponašanje kao što je držanje ženke tijekom parenja ili podupiranje kako bi se uspravili nakon odmora ili pada," pojasnio je moguću ulogu ruku Canale.

Meraxes gigas je dobio ime po zmaju iz serije knjiga Igre prijestolja i pripadao je karharodontosauridima ili "gušterima sa zubima morskog psa. Vjeruje se da ove životinje teške četiri tone lutale zemljom prije nekih 90 do 100 miliona godina.

Naučnici kažu kako su još dvije druge vrste tiranosauridi i abelisauridi koji su također imali male ruke iz sličnih razloga, prenosi BBC.