RNK nastala prije DNK?

NASA pronašla šećere u metoritima koji su se srušili na Zemlju

Dž. L.
Ilustracija: Pixabay
Meteoriti koji su se srušili na Zemlju, stari milijardu godina, sadrže šećere, kažu istraživači, podržavajući ideju da asteroidi sadržavaju neke od sastojaka potrebnih za život.

Međunarodni tim naučnika pronašao je "bioesencijalne" šećere u meteoritima koji sadrže i druge biološki važne spojeve, stoji u saopćenju Američke svemirske agencije NASA.

Asteroidi ili kameniti objekti u blizini Zemlje koji kruže oko Sunca matični su dijelovi većine meteorita. Teorija sugeriše da hemijske reakcije unutar asteroida mogu stvoriti neke elemente ključne za život.

U istraživanju objavljenom u stručnom časopisu "Proceedings of the National Academy of Sciences" istraživači su analizirali tri meteorita, uključujući i onaj koji je sletio u Australiju 1969. godine i star je milijarde godina. Prethodna istraživanja također su pokušala istražiti šećer u meteoritima, ali ovog puta istraživači su koristili drugačiju metodu ekstrakcije uz solnu kiselinu i vodu.

Istraživači su u meteoritu pronašli šećere poput arabinoze i ksiloze, ali najznačajniji bio je pronalazak riboze.

Riboza igra izuzetno važnu ulogu u ljudskoj biologiji. Ona postoji u našim molekulama RNK (ribonukleinska kiselina) i prenosi poruke iz naše DNK kako bi pomogla u izgradnji proteina za naša tijela.

"Izuzetno je što bi se u tako drevnom materijalu mogao otkriti molekul krhak poput riboze", izjavio je u saopćenju za javnost koautor studije Jason Dworkin iz NASA-e.

Otkriće riboze ukazuje i na to da se RNK razvila prije DNK, što naučnicima daje jasniju sliku kako se život mogao formirati.

DNK se dugo smatra "šablonom za život", ali molekuli RNK imaju više sposobnosti, poput umnožavanja bez pomoći drugih molekula. Iz NASE-a pojašnjavaju da ove dodatne sposobnosti, u kombinaciji sa činjenicom da istraživači tek trebaju pronaći šećere u DNK u meteoritima, podržavaju teoriju da je "RNK koordinirala mehanizam života prije DNK".