Test "planetarne odbrane"

NASA objavila fotografije sudara letjelice DART s asteroidom

D. B.
Američka svemirska agencija NASA objavila je niz fotografija koje prikazuju epilog sudara letjelice DART s asteroidom Dimorphos.

NASA je ovom misijom željela testirati svoju tehnologiju planetarne odbrane, a cilj je bio promijeniti kurs asteroida. Na fotografijama se video oblaci materijala koji su nastali nakon namjerno izazvanog sudara letjelice i asteroida.

NASA je objavila fotografije koje prikazuju prve rezultate misije DART, koja je obavljena ranije ove sedmice. Agencija je navela da je riječ o "prvom testu u historiji koji se odnosi na korištenje svemirske letjelice za 'odbijanje' asteroida".

Fotografije su snimili teleskopi Hubble i James Webb, a to je ujedno prvi put da su dva teleskopa istovremeno snimala isto nebesko tijelo.

Asteroid je postajao sve svjetliji na fotografijama snimljenim 22 minute, pet sati i 8,2 sati nakon udara letjelice DART, a ogromni oblaci izgledaju kao da svijetle u plavoj boji.
Druge fotografije prikazuju asteroid prije samog sudara, kao i nekoliko sati nakon sudara.

NASA će nastaviti pratiti Dimorphos i njegovog pratioca Didymosa kako bi ustanovila efekte misije DART.