Kao po snijegu

Kineski rover ostavlja tragove na Mjesecu i započinje svoju historijsku misiju

Klix.ba
Kineska svemirska agencija je objavila nove fotografije iz svemira na kojima se vidi kako se rover kreće po površini "tamne" strane Mjeseca dok započinje historijsku istraživačku misiju.

Kina je u četvrtak spustila svoju Chang'e-4 letjelicu na "tamnu" stranu mjeseca te tako postigla nešto što nijedna zemlja nije uspjela u historiji. Na fotografijama se vidi rover nazvan Yutu 2 koji započinje svoje kretanje po površini mjeseca.

Na prvoj fotografiji se vidi kako rover napušta rampu, a na drugoj već odlazi u daljinu.

Cilj kineske misije jeste da istraži dosad slabo poznati dio mjeseca te da se Kina takmiči s SAD-om i Rusijom u svemirskim istraživanjima.

Prve fotografije slijetanja koje je objavila Kineska nacionalna svemirska administracija u četvrtak su pokazale prve kadrove "tamne" strane Mjeseca prekrivene kraterima.

Rover poznat i kao Jade Rabbit 2 ima šest točkova tako da se može nastaviti kretat i ako neki zakaže. Dizajer rovera Shen Zhenrong je rekao da je tlo po kojem se kreće rover mekano poput snijega.

Kina je prva zemlja koja je kompletirala "mekano slijetanje" na "tamnu" stranu Mjeseca bez ikakve štete. Prvi objekt koji je čovjek proizveo, a koji je sletio na ovaj dio mjeseca je NASA-in Ranger 4. On se srušio 1964. godine zbog sistemskog problema.

Kineski rover će prikupljati informacije o mineralnom sastavu i strukturi površine Mjeseca, kao i o Suncu, drugim planetama i porijeklu zvijezda.