Nauka

Japanski naučnici klonirali miša iz kapi krvi

Klix.ba
Japanski naučnici uspjeli su klonirati miša iz kapi krvi uzete iz repa drugog miša, saopćili su iz Centra Riken BioResource.

Klonirana ženka miša imala je normalan život i bila je u mogućnosti da dobije potomke, istakli su naučnici koji su svoje istraživanje objavili u žurnalu Biology of Reproduction. Također, naučnici sa drugog instituta, koji je povezan sa Centrom Rike, nedavno su kreirali blizu 600 genetskih kopija jednog miša.

Miševi su klonirani iz nekoliko različitih izvora donorskih ćelija, uključujući bijela krvna zrnca, koštanu srž i jetru, objavio je BBC. Također, japanski naučnici ispitali su mogućnost kloniranja ostalih krvnih ćelija, kako bi na jednostavan način pronašli izvor donorskih ćelija za kloniranje miševa u laboratorijima.

Tim, sa naučnikom Atsuom Ogurom na čelu, uzeo je kap krvi iz repa miša donatora, izolirao bijele krvne stanice i iskoristio jezgro za eksperimentalno kloniranje, odnosno korištena je ista tehnika kao i kod kloniranja ovce Dolly.

"Ćelije se mogu koristiti odmah za kloniranje, a životinja od koje su uzete ne mora biti eutanazirana", istakli su japanski naučnici koji se godinama bave kloniranjem miševa. Naveli su da je njihov krajnji cilj masovna proizvodnja životinja visokog kvaliteta koje bi se koristile u stočarstvu ili u svrhu očuvanja vrsta.