Interesantan pronalazak

Japanska bespilotna letjelica Hayabusa-2 otkrila tamnu mrlju na asteroidu Ryugu

Klix.ba
Foto: JAXA ET AL
Nova fotografija iz japanske letjelice Hayabusa-2 otkrila je tamnu mrlju i to na mjestu na kojem se prošle sedmice spustila na površinu asteroida, prenosi BBC.

Promjena kolorita na snimku najvjerovatnije je uzrokovana prašinom koja se podgila prilikom spuštanja letjelice. Svrha spuštanja na asteroid Ryugu bilo je prikupljanje uzoraka stijene za eventualnu analizu.

Tokom prikupljanja uzoraka, svemirski brod se približio asteroidu širine jedan kilometar pomoću posebnog instrumenta zvanog "rog", a Hayabusa-2 je stigla na Ryugu u junu 2018. godine i to nakon putovanja od 3,2 milijarde kilometara.

Prilikom spuštanja "metak" od tantala je ispaljen na stjenovitu površinu. Čestice koje su se ovom prilikom raspršile trebalo je uhvatiti tzv. rogom za uzimanje uzoraka. Zatim se letjelica uzdigla na svoju početnu poziciju od skoro 20 kilometara udaljenosti od površine asteroida.

Japanska svemirska agencija (Jaxa) prvobitno je planirala da izvrši operaciju slijetanja u oktobru prošle godine, ali fotografije su pokazivale brojne, krupne kamene gromade na površini, što je otežavalo naučnicima misiju pronalaska lokacije koja je bila dovoljno velika i ravna kako bi poslužila za uzimanje uzorka.