Misija letjelice Hayabusa

Japanci pogodili asteroid kako bi otkrili porijeklo solarnog sistema

Klix.ba
Japan je uspješno "rasprskavajućim metkom" pogodio asteroid Ryugu s ciljem otkrivanja misterija solarnog sistema, piše Independent.

Letjelica Hayabusa 2 je uspjela ispustiti eksploziv kako bi napravila krater na asteroidu, a potom je odletjela na sigurnu distancu. Ova misija je ujedno bila i najrizičnija za letjelicu jer se morala udaljiti i izbjeći leteće komade asteroida koji su nastali zbog eksplozije.

Sada će krater biti iskorišten za prikupljanje uzoraka koji bi mogli otkriti kako je asteroid i solarni sistem u kojem se oni nalaze, mogao biti stvoren.

Japanska svemirska agencija JAXA je saopćila da je misija obavljena u petak te je potvrdila da se letjelica udaljila na vrijeme, kao i da nije oštećena.

"Metak" je bio veličine loptice za bejzbol te je bio težak dva kiulograma te je imao konusni oblik.

JAXA planira vratiti letjelicu Hayabusa 2 na mjesto kratera kako bi se obavila opservacija i prikupili uzorci koji ranije nisu bili izloženi Suncu i svemirksim zrakama. Naučnii se nadaju da će uzorci biti ključni za saznanja o historji asteroida, kao i Zemlje. Ako misija bude uspješna, bit će prva za letjelicu u kojoj je prikupila takve materijale.

Letjelica Hayabusa 2 bi trebala napustiti asteroid krajem ove godine te uzorke donijeti na Zemlju krajem 2020. godine.